شناسهٔ خبر: 52244568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تمدید ماموریت نیروهای آلمانی در عراق برای 9 ماه دیگر

صاحب‌خبر -

شفقنا- با رای مثبت اکثریت قاطع نمایندگان پارلمان فدرال آلمان، ماموریت نیروهای ارتش این کشور در عراق تا اواخر سال جاری میلادی تمدید شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) امروز (جمعه) با انتشار بیانیه ای در وبسایت رسمی خود، اعلام کرد که با تمدید ماموریت ارتش این کشور در عراق تا ماه اکتبر سال جاری میلادی موافقت کرده است.

بر اساس آن چه در این بیانیه آمده، در رای گیری پارلمان فدرال آلمان بنا بر پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت فدرال این کشور، 553 نماینده به مصوبه تمدید ماموریت ارتش در عراق رای مثبت دادند در حالی که آرای 110 نماینده دیگر منفی و رای تنها یک نماینده نیز ممتنع بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، پارلمان فدرال آلمان در بیانیه خود همچنین آورده است: در نتیجه این مصوبه، ارتش آلمان برای 9 ماه به مشارکت خود در ماموریت علیه سازمان تروریستی داعش ادامه خواهد داد.

در پایان این بیانیه نیز تاکید شده است: مشارکت آلمان در توانمندسازی نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی عراق به علاوه ارائه خدمات پشتیبانی مرتبط با آن، به عنوان بخشی از تعهد ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در عراق و بخشی از ائتلاف بین المللی ضد داعش ارائه می شود.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما