شناسهٔ خبر: 52237460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جنجال بر سر احتمال پرداخت هزینه‌های بیمارستانی در فرانسه برای کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رییس اتحادیه بیمارستان‌های پاریس با یک اظهارنظر در مورد لزوم پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند جنجالی در فرانسه به راه انداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ مارتین هرش رئیس سیستم بیمارستان‌های پاریس با این پرسش که آیا افرادی که از واکسینه شدن علیه کووید۱۹ امتناع می‌کنند باید به درمان خود تحت پوشش بیمه سلامت عمومی ادامه دهند یا خیر، بحث‌های شدیدی به راه انداخته است.

تحت سیستم مراقبت‌های بهداشتی جهانی فرانسه، همه بیماران کووید19 که در مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند، تحت پوشش کامل درمان قرار می‌گیرند که هزینه آن حدود 3000 یورو (3340 دلار) در روز است و معمولاً یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد.

حالا مارتین هرش به این روند اعتراض کرده و گفته کسانی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند حق استفاده رایگان از سیستم بهداشت و درمان را ندارند. هیرش گفته او این موضوع را به این دلیل مطرح کرده که هزینه‌های بهداشتی در حال افزایش است و رفتار غیرمسئولانه برخی نباید در دسترس بودن این سیستم را برای دیگران به خطر بیندازد.

این صحبت‌ها باعث بروز جنجال در فرانسه و تقاضا برای اخراج هرش شده است. با این حال یک نظرسنجی در فرانسه نشان داده که 51 درصد از فرانسوی‌ها معتقدند افرادی که واکسینه نشده‌اند و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند باید بخشی یا تمام قبض بیمارستان خود را بپردازند.

خبر اصلی را در فرانس24 ببینید

نظر شما