شناسهٔ خبر: 52224232 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

نکات مهم و کاربردی در تعمیر صفحه تلویزیون

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

امروزه تلویزیون‌هایی که در بازار وجود دارد، زیبایی بیشتری نسبت به تلویزیون‌های قدیمی و امکانات بیشتری دارند. اما با وجود این فاکتورهای مثبت نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارند و شاید ضربه‌ای کوچک باعث ایجاد شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون شود و یا اینکه مجبور به پرداخت هزینه تعویض و تعمیر تلویزیون LCD شکسته شوید. در اکثر مواقع علت شکستن صفحه تلویزیون به خاطر جست و خیز و کنجکاوی بیش از حد کودکان در خانه است. اما به هر حال در صورت به وجود آمدن این مشکل باید به فکر رفع آن بود.

شکستن ال سی دی تلویزیون در اثر فشار وارده یا برخوردن اجسام سنگین نیاز به تعمیر صفحه تلویزیون و در بیشتر مواقع تعویض این قطعه را به دنبال دارد. برای رفع مشکلاتی مثل آبخوردگی صفحه تلویزیون (تعمیر تلویزیون آبخورده) نیز تعویض ال سی دی، ال ای دی یا تعمیر صفحه تلویزیون در کارگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

تعمیر صفحه تلویزیون در انواع مختلف تلویزیون ها

تعمیر صفحه تلویزیون در انواع مختلف مثل LCD، LED، پلاسما و مواردی از این قبیل وابسته به وضعیت صفحه نمایش انجام می‌شود. اگر شدت آسیب دیدگی در حالت سطحی قرار داشته باشد می‌توان نسبت به تعمیر این قطعه در منزل اقدام کرد.

در حالت کلی نمی‌توان بروز مشکل در قطعات صفحه نمایش تلویزیون را چه در اثر ضربه و چه در اثر سوختگی مختص یک برند خاص دانست. از این رو کاربران استفاده کننده از تمامی برندهای تلویزیون در مدل‌های مختلف ممکن است با درخواست خدمات تعمیر صفحه نمایش رو به رو شوند.

هزینه تعمیر صفحه تلویزیون  

اگر با شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون مواجه شدید، هزینه تعمیر و تعویض این قطعه با توجه به برند تلویزیون متفاوت خواهد بود. همچنین در تعیین هزینه تعمیر و تعویض سایر هزینه‌های موجود مانند مالیات و حمل و نقل نیز حساب می‌شود. در این صورت تعمیر صفحه ال ای دی تلویزیون هزینه زیادی تا ۸۰ درصد ارزش خود تلویزیون خواهد بود و تعمیر آن اصلا به صرفه اقتصادی نیست. بهترین کار در این حالت تعویض صفحه ال ای دی است که برای انجام این کار بهتر است به نمایندگی معتبر تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید یا از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

هزینه تعویض صفحه ال ای دی تلویزیون نیز با توجه به برندهای مختلف موجود در بازار متفاوت است. با توجه به اینکه از ابتدای سال با افزایش قیمت دلار مواجه بودیم، این مسئله بر روی قیمت تعمیر و تعویض LCD شکسته و پنل ال ای دی تاثیر زیادی داشته و به یکباره با افزایش سرمایه سرسام‌آوری روبرو شده است. از سوی دیگر به علت جلوگیری واردات پنل تلویزیون به کشور با کم بودن این قطعه روبه‌رو هستیم که این مسئله نیز بر روی افزایش قیمت تعمیر و تعویض LCD شکسته و سایر قطعات آن و پنل ال ای دی تاثیر گذاشته است. در ادامه با توجه به نوع برند تلویزیون و مدل‌های مختلف هر برند، هزینه تعمیر و تعویض LCD شکسته نیز بیان می‌شود.

نظر شما