شناسهٔ خبر: 52214433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به انتقادات مربوط به «پارتی گیت»؛

بوریس جانسون: استعفا نمی‌دهم

نخست وزیر انگلیس در واکنش به انتقادات مربوط به «پارتی گیت» تأکید کرد: استعفا نمی‌دهم و به کار خود ادامه خواهم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز چهارشنبه و در ادامه موضوع رسوایی نقض محدودیت های کرونایی در محل زندگی وی موسوم به «پارتی گیت»، اعلام کرد که کناره گیری نکرده و به کارش ادامه خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس در این ارتباط تأکید کرد: تصمیم سخت را گرفته ام. به کارم ادامه می دهم.

رسوایی مداوم نخست وزیر انگلیس بدلیل نقض قوانین قرنطینه باعث شده است که هم «بوریس جانسون» و هم حزب محافظه‌کار در نظرسنجی‌ها محبوبیت خود را ازدست بدهند و بسیاری خواستار استعفای جانسون هستند.

افشای این مسئله در حالیست که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پیشتر در پارلمان این کشور بابت برگزاری یک مهمانی در اواخر ماه مه ۲۰۲۰ و زمانی که محدودیت های شدید به دلیل همه گیری ویروس کرونا در این کشور اعمال شده بود، عذرخواهی کرد.

رسوایی پیرامون مهمانی های یاد شده چند هفته ای است که آشکار شده است و با گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه حداقل پنج مهمانی در «داونینگ استریت» (Downing Street) در زمانی که چنین تجمعاتی به دلیل همه گیری ویروس کرونا ممنوع بود، آغاز گردید.

اتهامات پارتی گیت همچنین شامل یک جشن بزرگ در باغ ساختمان شماره ۱۰ همراه با چندین گردهمایی کریسمس است که گفته می شود خود جانسون نیز در آن شرکت کرده بود.

نظر شما