شناسهٔ خبر: 52212998 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

قسد از تسلط کامل بر زندان الصناعه و تسلیم همه داعشی‌ها خبر داد

صاحب‌خبر -

شفقنا-نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) از بازیابی تسلط بر زندان الصناعه در شهر حسکه و تسلیم شدن همه عناصر داعشی در درون آن خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، قسد در بیانیه‌ای تصریح کرد: در نتیجه عملیات نظامی و امنیتی موسوم به «چکش ملت‌ها» موفق شدیم کنترل کامل زندان الصناعه واقع در حسکه را به دست بگیریم و همه عناصر گروه تروریستی داعش که در درون زندان سر به شورش برداشته و گروگان‌گیری کرده بودند، تسیلم شدند.

پیش از این، منابع محلی سوریه، شامگاه پنجشنبه، از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در جنوب شهر الحسکه در نزدیکی زندان الصناعه خبر داده بودند.

رسانه‌‌ها گزارش داده بودند که پس از وقوع انفجارها، از محوطه زندان، صدای تیراندازی شدید شنیده شد و عناصر داعش پس از انفجار خودروها، به این زندان حمله کردند و ۲۰ تروریست توانستند از زندان فرار کنند.

این اقدام عناصر داعش، پیش از این نیز رخ داده بود؛ به نحوی که عناصر این گروه تروریستی فروردین سال گذشته، در بزرگ‌ترین زندان الحسکه دست به شورش و هرج و مرج زدند.

این زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه یعنی شبه‌نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان امریکایی هستند. در این زندان، هزاران تروریست داعشی زندانی وجود دارد که پس از این شورش، شماری از آنان فرار کردند.

دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در دسامبر ۲۰۱۲، کمتر از ۲ سال پس از آغاز ناآرامی‌ها و جنگ داخلی در سوریه و در پی بروز اختلاف داخلی در کادر رهبری جبهه‌النصره (بازوی القاعده در سوریه) اعلام موجودیت کرد.

این گروه سال بعد موقعیت خود را به ویژه در شمال شرقی و شرق سوریه تثبیت کرد و در تابستان ۲۰۱۴ و در متن نارضایتی گسترده سنی‌های عراق و فساد سازمان‌یافته ارتش این کشور، بخش‌های وسیعی از خاک عراق و سوریه را تصرف کرد و به کنترل خود درآورد. در ۵ سال پس از اعلام خلافت داعش، نیروهای عراقی و نیروهای کرد سوریه با حمایت کشورهای مختلف برای از بین بردن این سازمان تروریستی افراطی وارد عمل شدند و توانستند داعش را به عقب برانند.

این خبر را در روسیا الیوم ببینید.

نظر شما