شناسهٔ خبر: 52212826 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

درخواست دادستان کل از خيرين براي کمک به بازپروري معتادان

صاحب‌خبر -
درخواست دادستان کل از خيرين براي کمک به بازپروري معتادان
خبرگزاری آریا-حجت الاسلام منتظری گفت: برای نگهداری و بازپروری معتادان نیاز است افراد خیر و نیکوکار به میدان بیایند و کمک‌های خود را در این زمینه انجام دهند.
دادستان کل کشور: خیرین برای کمک به بازپروری معتادان به میدان بیایندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: برای نگهداری و بازپروری معتادان نیاز است تاافراد خیر و نیکوکار به میدان بیایند و کمک‌های خود را در این زمینه انجام دهند و بهترین مصداق کار خیر نجات انسان‌های گرفتار است.
دادستان کل کشور امروز با حضور در مرکز سروش محل نگهداری و بازپروری معتادان و همچنین افتتاح فاز دوم این مرکز در جمع خبرنگاران گفت:وظیفه خود می‌دانم از همه دست اندرکاران که برای راه اندازی این مرکز تلاش کرده اند تشکر کنم و از طرفی بسیار متاسف شدم که افرادی در این جا نگهداری می‌شوند که اعتیاد زندگی آن‌ها را نابود کرده است.
وی افزود: این برای ما موجب تاسف است و خداوند توفیق دهد تا با هماهنگی و همکاری یکدیگر جامعه را از این بلای خانمانسوز نجات دهیم.
دادستان کل کشور به خانواده‌ها گفت: احتیاج است که در این زمینه خانواده‌ها و بستگان به میدان بیایند و با یک همکاری و تعامل نسبت به بازپروری عزیزانشان اقدام کنند.
وی افزود: مشکل بازپروری معتادان و ریشه کنی اعتیاد با ورود یک دستگاه حل نمی‌شود و این موضوع احتیاج به اعتبار و بودجه بیشتر دارد که نیاز است همه دستگاه‌ها که موظف هستند در این زمینه به صحنه بیایند.
حجت الاسلام منتظری گفت: اقدامات خوبی در این زمینه طی این سال‌ها از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس پایتخت انجام شده است و کارگاه‌های خوبی برای حرفه آموزی انجام شده است، اما نیاز است در سراسر کشور این طرح‌ها اجرا شود.
دادستان کل کشور ادامه داد: حرفه آموزی و اینکه یک معتاد بعد از ترک بتواند به جامعه وارد و شغل مناسب داشته باشد از ضروریات است.
وی از خیران خواست در این زمینه وارد شوند و کمک کنند، زیرا هزینه نگهداری و بازپروری زیاد است و دولت نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد.

نظر شما