شناسهٔ خبر: 52193560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

تقدیم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید به محضر رهبر معظم انقلاب

اقتصادنیوز: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تقدیم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید به محضر مقام معظم رهبری، اعلام کرد: منتظر اعلام نظر ایشان هستیم تا مجموعه کلی سند یا بخشی از سند تاییدشده مبنای کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی افزود: ۱۶ ویرایش از سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی کارگروه تحول تهیه شد که نسخه ۱۶ آن مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و با تغییر مختصری نسخه نهایی هفته گذشته به محضر مقام معظم رهبری فرستاده شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، تازگی تحولی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به وجود آورد و ضمانت‌های لازم برای اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را تامین کند. همچنین ضمانت‌های مالی و منابع انسانی در سند پیش بینی شده و امیدواریم این مجموعه بتواند به تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به معنای بازنگری در اهداف، وظایف، ضمانت‌های اجرایی، ساختار و روندهای کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که انشاء الله ظرفیت لازم را برای تحول در فرهنگ جامعه و حوزه علم و فناوری و نوآوری فراهم می‌کند.

عاملی اظهار داشت: واقعیت این است مردم در دورهای گذشته و حتی امروز نیازمند به یک الگوی متعالی در روند زندگی هستند. دنیای جدید با تکثرات بسیاری که حوزه انتخاب‌های فرهنگی به وجود آورده؛ جهانِ فاقد الگویی را متصور شده است و این مسئله برای نسل جوان که باید الگو و ایده عالی در مسیر زندگی داشته باشند، خطرناک است.

وی از جا به جایی نظام الگویی در دنیا ابراز نگرانی کرد و گفت: محصول این جابه جایی،ریزش فرهنگی بسیار گسترده است.

نظر شما