شناسهٔ خبر: 52192491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فوتبال ملی

خرید آنلاین بلیت دیدار ایران و عراق | رسمی؛ بازی ایران - عراق با تماشاگر شد (۱۴۰۰/۱۱/۰۶)

احتمال دارد دیدار ایران و عراق به خاطر شرایط ویژه کرونایی بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، با این که پیش از این مجوزهای لازم برای برگزاری دیدار ایران و عراق با حضور ۱۰ هزار نفر تماشاگر صادر شده بود، ولی حالا شیوع گسترده ویروس اومیکرون سبب شده تا برگزاری این مسابقه بدون تماشاگر دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

حسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در وزارت کشور در این خصوص گفته است: «باتوجه گزارش های دریافتی نسبت به افزایش ۶ برابری بیماران سرپایی در کشور نسبت به هفته گذشته و با عنایت به این که هر گونه تجمعات فرهنگی و ورزشی احتمال افزایش شیوع جدید سویه اُمیکرون را به دنبال دارد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا (corona) به همه دست اندرکاران و مسوولان حوزه های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اصناف و بازار توصیه می کند به شدت از هرگونه اجتماع پرهیز شود و فاصله گذاری های اجتماعی افزایش یابد.»

وی افزود: «تست کرونای تعداد قابل توجهی از بازیکنان باشگاه های بزرگ کشورمان و همچنین همراهان تیم ملی عراق مثبت اعلام شده که جای نگرانی دارد و برای همین از عزیزان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال انتظار داریم که رعایت صددرصدی پروتکل های بهداشتی در مسابقه پیش روی تیم ملی را مورد توجه قرار دهند.»

سپهر در بخش دیگری از صحبت هایش به وضوح گفت: امکان دارد مسابقه پیش روی تیم ملی بدون حضور تماشاگران یا با ظرفیت خیلی محدود برگزار شود. مدیریت درست کرونا برای پيش‌گيري از پیک ششم نیازمند مساعدت، همراهی و همکاری همه بخش های کشور به ویژه اماکن پر تردد است.

 عجیب‌ترین بلیت‌فروشی تاریخ فوتبال!(عکس) 

با اینکه از صبح روز چهارشنبه مجوز حضور تماشاگران در بازی ایران و عراق با ظرفیت محدود و با دستور رئیس جمهور صادر شده اما سامانه بلیت‌فروشی هنوز فعال نیست.

بلیت فروشی بازی ایران و عراق با توجه به مسائل کرونایی باید به‌صورت اینترنتی باشد. فدراسیون فوتبال در صدد است تا از طریق کد ملی افراد ثبت نام کننده برای خرید بلیت آنها را غربالگری کند و فقط افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند و تست مثبت کرونا ندارند بتوانند اقدام به خرید بلیت کنند.

مساله مهم اما این است که در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت تا دیدار ایران و عراق سامانه بلیت فروشی هنوز راه‌اندازی نشده است.

مخاطبان فوتبال وقتی به این سامانه به آدرس footballeticket.ir مراجعه می‌کنند با این پیغام مواجه می‌شوند: « سامانه در حال به‌روزرسانی می‌باشد».

این در شرایطی است که در تمرین عصر امروز تیمش سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد سامانه در دست راه اندازی است و بدون آنکه زمان مشخصی اعلام کرد، فقط گفت که بلیت فروشی به‌زودی شروع خواهد شد.

دیدار تیم ملی ایران و عراق,عدم حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق

چنین شرایط عجیبی مسئله‌ای است که تاکنون در بلیت‌فروشی هیچ مسابقه‌ای دیده نشده است. حال باید دید در نهایت بلیت فروشی مسابقه ایران و عراق چه زمانی شروع خواهد شد و چه شرایطی خواهد داشت.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام قبلی ۱۱ هزار تماشاگر شامل ۸ هزار مرد، ۲ هزار زن و هزار عراقی می‌توانند برای تماشای بازی عصر فردا به ورزشگاه آزادی بروند.

زنان چطور فردا قرار است به ورزشگاه آزادی راه پیدا کنند؟

هنوز معلوم نیست سهمیه ۲ هزار نفری بانوان از بلیتهای فردا به چه شکل در بین هواداران بانوی تیم ملی توزیع خواهد شد. برخی اخبار غیررسمی حاکی از آن است که شاید این بلیت بین خانواده ملی‌پوشان و خانواده های کارکنان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و حتی وزارت ورزش پخش شود تا هم فدراسیون هم حساسیت فیفا درباره حضور بانوان در ورزشگاه را لحاظ کرده باشد هم اینکه دردسرهای حضور بانوان در ورزشگاه، به حداقل برسد!

البته فیفا قائل به سامانه مجزایی برای ورود بانوان به ورزشگاه است و باید به فیفا ثابت شود که بانوان بدون گزینش و غیرانتخابی وارد ورزشگاه شده اند. در هر حال همه منتظر هستند تا بدانند که شرایط و سامانه خرید بلیت چه زمانی اعلام می شود.

حضور هواداران عراقی مقابل ورزشگاه آزادی 

در فاصله ۲۴ ساعت مانده به این بازی تعدادی از هواداران عراقی مقابل ورزشگاه آزادی حضور یافتند. این تعداد نسبت به نحوه فروش بلیت این بازی اعتراض کرده و از اینکه هنوز تکلیف بلیت‌فروشی مشخص نیست، گلایه کردند‌.

هواداران عراقی قبل از ورود اتوبوس تیم ملی عراق به ورزشگاه آزادی برای برگزاری تمرین، بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

در فاصله ۲۴ ساعت مانده به این بازی تعدادی از هواداران عراقی مقابل ورزشگاه آزادی حضور یافتند. این تعداد نسبت به نحوه فروش بلیت این بازی اعتراض کرده و از اینکه هنوز تکلیف بلیت‌فروشی مشخص نیست، گلایه کردند‌.

هواداران عراقی قبل از ورود اتوبوس تیم ملی عراق به ورزشگاه آزادی برای برگزاری تمرین، بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

دیدار تیم ملی ایران و عراق,عدم حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق

***

نظر شما