شناسهٔ خبر: 52171024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ربات ترید رویا تا واقعیت

ربات ترید راهی متفاوت تر از سایت های پانزی برای کلاهبرداری به وجود اورده است.

صاحب‌خبر -

ربات ترید راهی متفاوت تر از سایت های پانزی برای کلاهبرداری به وجود اورده است.

ربات ترید سبک جدیدی از سرمایه گذاری است که راهی متفاوت از سایت های پانزی در جذب سرمایه سپرده گذاران را در پیش گرفته اند. سایتهای مختلفی اقدام به ارائه ربات های هوشمند نموده اند و مدعی شده اند کاربران از طریق این ربات ها قادر به خرید و فروش رمز ارز به صورت کاملا اتوماتیک و دریافت سودهای هنگفت در مدت زمان کوتاه خواهند بود.

طرح درآمدزایی که توسط اینگونه وب سایتها ارائه میشود به این صورت است که گاها استفاده از ربات دارای هزینه اشتراک هستند. مدت اشتراک این ربات ها از 30 تا 90 روز بوده و قیمت آنها از 10 تا 200 دلار تعیین شده است.بر طبق ادعا این ربات ها با توجه به قدرت روزانه خود از 1 درصد تا 10 درصد به کاربران سود پرداخت خواهند کرد. در قسمت دیگر طرح به منظور تشویق عضوگیری پاداش زیرمجموعه سازی تا چندین سطح و دریافت سود های رفرال غیر منطقی برای جذب بیشتر کاربران است.

این وب سایتها اقدام به تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی ازجمله تلگرام، یوتیوب، فیس بوک و توییتر میکنند و به دنبال جذب مجموعه از کشور ایران هستند. بررسی اطلاعات این سایتها نشان می دهد کاربران کشور ایران بیشترین بازدید را ازاین سایتها داشته اند و معمولا چند ماه بیشتر از ثبت دامنه انها نگذشته که به ثبت رسیده است. هویت مالکین اینگونه سایتها مشخص نیست و شفافیت در رابطه با عملکرد سایت و مسئولین آن وجود ندارد.

با وجود ادعای متفاوت این سایتها در جذب مجموعه برخی از اقدامات آن از جمله پرداخت سود غیرمتعارف 1 الی 10 درصد به صورت روزانه، 30 الی 300 درصد به صورت ماهیانه و 365 الی 3650 درصد سالیانه و وجود طرح های متعدد برای سرمایه گذاری از 15 الی 10000 دلار که با هدف جذب اعضا از سطوح درآمدی متفاوت صورت گرفته احتمال پانزی بودن سایت و مجرمانه بودن عملکرد آن را مطرح می سازد. بنابراین  توصیه می شود از فعالیت در این وب سایتها خودداری نمایند.

ادعا های غیر منطقی و نا معقول:

اگر شرکتی با کمترین ریسک مالی ، سود کلان و یا اظهارات بزرگ دیگری را به شما تضمین می دهد، باید به چنین رباتی مشکوک شوید. در ربات تریدر چیزی به عنوان سود تضمین شده وجود ندارد. یک ارز دیجیتال قانونی هم نمی تواند به شما 100 درصد تضمین مالی بدهد.

چرب زبانی و تبلیغات پرزرق و برق:

مراقب تبلیغات عجیب غریب و گول زننده باشید!! بعضی از شرکت های کلاهبردار به شما رویای ثروتمند شدن میدهند و حرف از ماشین های گران قیمت و خانه های لوکس و سفر های خارجی میزنند. در حالی که خودشان سر و وضع مناسبی ندارند!!!

ویروس کش ها و آنتی ویروس ها:

ممکن است ربات های طراحی شده توسط این شرکت های تقلبی حاوی ویروس و تروجان هایی باشد که باعث هک شدن سیستم عامل و کامپیوتر شما شود. از این راه این شیادان میتوانند به حساب ها و کیف پول ها و تمامی رمز حساب های شما دسترسی داشته باشند و حساب های شما را در کسری از ثانیه خالی کنند!!!!

ربات ترید رویا تا واقعیت

در این راستا محمد جرجندی متخصص جرایم سایبری با تهیه لیستی با عنوان لیست هشدار وب آموز توانسته است گام بزرگی در راستای اگاه سازی جامعه کریپتو کارنسی فارسی بردارد. شما میتوانید این لیست که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است را قبل از هر گونه سرمایه گذاری مطالعه کنید یا در مورد پروژه ای که مدنظر برای سرمایه گذاری دارید سوالات خودتان رو در گروه تلگرام لیست هشدار از کارشناسان مربوطه به صورت کاملا رایگان جویا شوید .

کانال وب آموز

آدرس لیست هشدار وب آموز

برای اطلاعات بیشتر وب سایت محققان مستقل جرایم رایانه ای ایران را ببینید و دنبال کنید.

 

نظر شما