شناسهٔ خبر: 52158630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ارتش یمن: پایگاه‌های نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان و امارات را هدف قرار دادیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- فرماندهی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی و موشکی گسترده به برخی پایگاه های نظامی و تاسیسات حیاتی عربستان و امارات خبر می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، فرماندهی نیروهای مسلح یمن پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با انتشار یک بیانیه در حساب کاربری سرهنگ «یحیی سریع»، سخنگوی خود در شبکه اجتماعی توییتر، از انجام یک عملیات نظامی گسترده در عمق خاک عربستان سعودی و امارات با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بالستیک خبر داده و جزئیات آن تحت عنوان «عملیات طوفان یمن 2» را فاش کرد.

در بیانیه منتشر شده در حساب توییتری سرهنگ سریع در این باره آمده است: در پاسخ به تشدید تجاوزگری آمریکا، عربستان و امارات و جنایت های آنها علیه ملت گرامی ما، نیروی موشکی و نیروی پهپادی یک عملیات گسترده (عملیات طوفان یمن 2) را انجام دادند که عمق خاک عربستان و امارات را هدف قرار داد.

بنا بر اعلام فرماندهی نیروهای مسلح یمن، در جریان عملیات مذکور پایگاه هوایی «الظفره» در 32 کیلومتری جنوب ابوظبی، پایتخت امارات و اماکن حساس دیگری در این شهر با شمار زیادی موشک بالستیک مدل «ذوالفقار» هدف قرار گرفتند در حالی که با شمار زیادی هواپیمای بدون سرنشین مدل «صماد 3» نیز به برخی تاسیسات حیاتی و مهم در دبی، بزرگ ترین شهر این کشور حمله شده است.

این فرماندهی همچنین از حمله به پایگاه های نظامی در منطقه «شروره» در جنوب استان مرزی نجران در جنوب عربستان و مناطق دیگری در این کشور با استفاده از شمار زیادی هواپیماهای بدون سرنشین مدل «صماد 1» و «قاصف 2 کی» و هدف قرار دادن برخی تاسیسات حیاتی و حساس در استان های مرزی جازان و عسیر در جنوب غرب عربستان با شمار زیادی موشک بالستیک خبر داده و خاطر نشان ساخت که عملیات طوفان یمن 2 با دقت بالایی به اهداف خود دست یافته است.

فرماندهی نیروهای مسلح یمن در پایان بیانیه خود ضمن تاکید بر آمادگی کامل برای گسترش عملیات خود در مرحله آتی و مقابله به مثل با تشدید متجاوزان، بار دیگر به سرمایه گذاران و شرکت های خارجی در امارات توصیه کرد که این کشور را ترک کنند چرا که به یک کشورک ناامن تبدیل شده و تا زمانی که به تجاوزگری خود و محاصره ملت یمن ادامه دهد نیز همواره هدف قرار می گیرد.

این در حالی است که فرماندهی نیروهای مسلح یمن دوشنبه هفته گذشته نیز در بیانیه دیگری، از انجام یک عملیات نظامی کیفی در عمق خاک امارات تحت عنوان «عملیات طوفان یمن» خبر داده و تاکید کرده بود که عملیات مذکور را در پاسخ به تشدید تجاوزگری آمریکا، عربستان و امارات انجام داده و در جریان آن نیز، فرودگاه های بین المللی دبی و ابوظبی، پالایشگاه نفت واقع در منطقه «المصفح» پایتخت امارات و شمار دیگری از تاسیسات و سایت های مهم و حساس این کشور هدف قرار گرفتند.

این فرماندهی در بیانیه مذکور ضمن تاکید بر این که عملیات طوفان یمن به وسیله پنج موشک بالستیک و بالدار و شمار زیادی هواپیمای بدون سرنشین انجام شده و با موفقیت به اهداف خود دست یافته، بار دیگر به کشورهای متجاوز هشدار داده بود که ضربه های دردآور و دردناک بیشتری دریافت خواهند کرد.

نیروهای مسلح یمن در این بیانیه ضمن توصیه به شرکت های خارجی و شهروندان و افراد مقیم در امارات برای دوری از تاسیسات و سایت های حیاتی در راستای حفظ امنیت خود، تاکید کرده بود که در گسترش بانک اهداف برای شمول تاسیسات و سایت های مهم تری در مرحله پیش رو تردید نخواهد کرد و این کشور نیز تا زمانی که تشدید تجاوزگری آن علیه یمن ادامه داشته باشد، یک کشورک ناامن خواهد بود.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما