شناسهٔ خبر: 52156596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصرار اتحادیه میهنی بر گزینه برهم صالح و نامزدهای نخست وزیری جریان صدر

اتحادیه میهنی کردستان عراق بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها گزینه اتحادیه میهنی برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق طی جلسه‌ای در شهر سلیمانیه با حضور «بافل طالبانی» رهبر این حزب، بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها گزینه اتحاد میهنی برای تصدی ریاست جمهوری عراق تاکید کرد.

بر اساس گزارش شفق نیوز، حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که حزب دموکراتیک کردستان عراق یک طرفه و خارج از تلاش‌ها برای وحدت احزاب و نیروهای سیاسی کُرد رفتار کرده و این حزب با انعقاد توافق با برخی از نیروهای سیاسی، نامزد خود را برای ریاست جمهوری به طور جداگانه معرفی کرده است.

در همین راستا بافل طالبانی تاکید کرد که چون حزب دموکراتیک نامزد خود را به دور از اصل اجماع معرفی کرده است، اتحادیه میهنی نیز این حق را دارد که جایگاه ریاست جمهوری عراق را برای این اتحادیه در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که از این رو حزب اتحاد میهنی از حق خود دفاع و در مورد آن سازش نمی کند، زیرا معلوم شده است که این ادعا که حزب دموکرات کردستان تنها با نامزد اتحادیه میهنی مشکل دارد و در صورت تغییر نامزد توسط اتحادیه میهنی، نامزدی معرفی نمی‌کند، خلاف واقع است زیرا هدف اصلی آنان به دست آوردن ریاست جمهوری به دور از هماهنگی با نیروهای کُرد به ویژه اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

حزب اتحاد میهنی همچنین بار دیگر بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق تاکید کرد.

نامزدهای جریان صدر برای نخست وزیری عراق

یک منبع سیاسی بلندپایه کُرد اطلاعاتی درباره نامزدهای جریان صدر به رهبری «مقتدی صدر» برای نخست وزیری عراق را فاش کرد.

وی در گفت وگویی با «بغداد الیوم» گفت: جریان صدر سه نامزد را به متحدانش برای نخست وزیری معرفی کرده است و آنها مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کنونی، «عادل مهودر»، وزیر شهرداری و امور عمومی در دولت دوم «نوری المالکی» بین سال‌های 2011 تا 2014 و «صالح التمیمی»، رئیس موسسه خدمات خارجی وزارت خارجه عراق هستند.

منبع مذکور افزود: جریان صدر تاکید کرده است که به «هوشیار زیباری»، نامزد حزب دموکرات کردستان عراق برای ریاست جمهوری عراق رای خواهد داد.

درخواست رئیس شورای عالی قضایی عراق از گروه‌های سیاسی عراقی

رئیس شورای عالی قضائی عراق ضمن تأکید بر استقلال کامل دستگاه قضائی عراق، خواستار احترام به احکام قضائی شد.

کشور عراق ,

«فائق زیدان»، رئیس شورای عالی قضائی عراق تأکید کرد که دستگاه قضائی در جهان معیار عظمت کشورهاست. دستگاه قضائی عراق از استقلال کامل برخوردار است.

 وی افزود: این استقلال به این دستگاه قدرت بیشتری برای اجرای درست قانون را داده است.

زیدان همچنین بر نقش محوری و سازنده دستگاه قضائی در یافتن برون‌رفت‌های حقوقی و قانونی در صحنه سیاسی پیچیده عراق تأکید کرد.

وی بر ضرورت احترام به احکام قضائی تأکید کرد و از نیروهای سیاسی رقیب خواست که آنچه را به موجب قانون صادر می‌شود حتی اگر خلاف نظرشان باشد بپذیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما