شناسهٔ خبر: 52136505 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار افغانستان

طالبان: مالیات در شهرمزارشریف طبق خواست شهروندان جمع آوری می شود/سفر وزیر خارجه طالبان به نروژ

شهردار شهرمزارشریف گفت: مالیات در سطح شهرمزارشریف طبق خواست مردم جمع آوری شده و حتی برای راحتی کسبه کاران و تجاران مالیات برای بعضی ها قسط بندی شده چونکه هدف ما خدمت به مردم می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا) مولوی قدرت الله طارق، شهردار شهرمزارشریف در رابطه به فعالیت شهرداری و نرخ نامه های صادر شده از سوی این اداره به خبرنگار آوا گفت: بازار داخلی شهرمزارشریف تحت نظارت و کنترول شهرداری قرار دارد و ما خود را در زمینه نظم و بهبود زندگی مردم مسئول میدانیم برای همین نرخ نامه های را به منظور تعیین قیمت های اجناس و کالا ها در سطح شهر صادر نمودیم.

وی افزود :شهرداری شهرمزارشریف اخیرا نرخ نامه ای را برای کنترول قیمت ها بر قصابی ها صادر کرده که در آن قیمت هر نوع گوشت مطابق به وضعیت خرید و فروش مواشی مشخص شده و نظارت کامل بر این روند جریان دارد.

شهردار شهرمزارشریف ادامه داد: همزمان با روی کار آمدن دولت اسلامی طالبان در افغانستان عواید شهرداری های بخصوص در شهرمزارشریف افزایش پیدا کرده است و این عواید با رضایت و همکاری مردم بدست آمده و تلاش کسب رضایت و حمایت مردم می باشد.

مولوی طارق اظهار داشت: مالیات در سطح شهرمزارشریف طبق خواست مردم جمع آوری شده و حتی برای راحتی کسبه کاران و تجاران مالیات برای بعضی ها قسط بندی شده چونکه هدف ما خدمت به مردم می باشد.

وی عنوان کرد: شهرداری شهرمزارشریف تا شروع سال جدید هجری خورشیدی پیشرفت های زیادی کسب خواهد کرد و این پیشرفت با تلاش مسئولین، حمایت و همکاری مردم تحقق پیدا می کند.

عبدالله آگاه مسائل اجتماعی در مصاحبه با خبرنگار آوا ابراز داشت: شهرمزارشریف یکی از بزرگ شهر های کشور است و با مدیریت درست می شود عواید خوبی را برای تامین هزینه های حکومت بدست آورد اما در صورتیکه رضایت مردم برای حمایت از حکومت جلب شود.

وزیر خارجه طالبان برای انجام گفت‌وگوهای حقوق بشری و اقتصادی به نروژ سفر کرد

با وجود اینکه کشورهای اروپایی می‌گویند هنوز حاکمیت طالبان بر افغانستان را به رسمیت نشناخته‌اند، یک هیئت از مقام‌های طالبان به رهبری امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه این گروه، به اسلو پایتخت نروژ رفته است تا در کنفرانسی درباره افغانستان شرکت کند.

شهردار شهرمزارشریف ,مولوی قدرت الله طارق

سخنگوی طالبان گفته است در این سفر درباره «کمک‌های بشردوستانه، مسائل اقتصادی، سیاسی و آموزشی» و همچنین «آزادسازی ذخایر بانکی مسدودشده افغانستان» گفت‌وگو خواهد شد و علاوه بر مقام‌های نروژی قرار است دیدارهایی با مقام‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا نیز صورت گیرد.

قرار است برخی فعالان حقوق بشر و حامیان حقوق زنان افغان نیز در این کنفرانس شرکت کنند. زهرا محمدی، عضو گروه اتحاد و همبستگی زنان افغانستان که اعتراض‌هایی را در کابل راه اندازی کرده است، به رادیو آزادی گفته است: «زنانی که در این نشست حضور دارند، نمی‌توانند نماینده آنان باشند».

در روزهای اخیر طالبان تعدادی از فعالان حقوق زنان در کابل را با یورش به خانه‌های آن‌ها پس از ضرب و شتم بازداشت کرده‌اند.

گروه طالبان در هفته‌های گذشته با نصب پوستر و اعلان‌هایی در نقاط مختلف شهرهای افغانستان، برقع را به‌عنوان پوشش مورد تایید این گروه برای زنان افغان معرفی کرده‌ است ولی زنان معترض به حجاب اجباری در یک اقدام اعتراضی یک برقع سفید را آتش زدند که خشم مقام‌های طالبان را برانگیخت.

تعیین پوشش و نحوه حضور زنان در اماکن عمومی، منع تحصیل دختران و محدودیت‌های فزاینده در اشتغال و ممنوع بودن پخش برنامه‌های تلویزیونی که زنان در آن شرکت دارند، بخشی از قوانین جدید محدودکننده علیه زنان افغان است.

نظر شما