شناسهٔ خبر: 52124277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زیرساخت‌های عمرانی برای رفع محرومیت‌ در روستاهای استان فارس ایجاد شود

گروه استان‌ها- رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقدامات عمرانی انجام شده در روستا باید براساس مطالعات فنی باشد گفت: در راستای محرومیت‌زدایی زیرساخت‌های عمرانی در روستاها ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جهرم، محمدرضا رضایی‌کوچی بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای محروم علی‌آباد شهرستان خفر اظهار داشت: آلایندگی فعالیت‌های معدنی در حاشیه این روستا باید مورد توجه قرار بگیرد و در راستای محرومیت‌زدایی زیرساخت‌های عمرانی در این روستا ایجاد شود. 

وی با بیان اینکه اقدامات عمرانی انجام شده در این روستا باید براساس مطالعات فنی باشد، گفت: با توجه به شرایط بالادست این روستا نیاز است که طرح‌های آبخیزداری، سیل‌بند و جدول‌گذاری برای کنترل و مهار سیلاب اجرا شود تا در آینده برای زیرساخت‌های عمرانی مشکلی ایجاد نشود. 

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آینده یک شهرک صنعتی در نزدیکی این روستا احداث می‌شود، افزود: این اقدام هم در رونق روستا تاثیرگذار است و هم سبب اجرای  تمام زیرساخت‌هایی می‌شود که در بهسازی این روستا و منطقه نقش دارد. 

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست به نقش  مسئولیت و تعهد اجتماعی معادن در قبال مناطق مسکونی اطراف اشاره کرد و گفت: روستای علی آباد شهرستان خفر در منطقه‌ای محروم واقع شده است و انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن می‌تواند در ایجاد زیرساخت‌های عمرانی به مردم روستا کمک کند. 

وی با بیان اینکه در ایجاد زیرساخت مصالح و مواد اولیه نظیر قیر، شن و ماسه و همچنین حمل و نقل، ماشین‌آلات و تجهیزات و پخش آن نیاز است، گفت: مقرر شد که هر یک از دستگاه‌ها بخش‌هایی از اقدامات لازم در انجام این پروژه عمرانی را متقبل شوند.

انتهای پیام/424/ح

نظر شما