شناسهٔ خبر: 52117995 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رئیس فراکسیون عمران مجلس در گفت و گو با افکارنیوز تشریح کرد:

کم کاری وزارت اقتصاد در ماجرای مالیات بر خانه های خالی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:متاسفانه وزارت اقتصاد و امور دارایی نتوانسته مکانیزم لازم را در بخش وصول مالیات خانه های خالی تعریف و اجرایی کند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با افکارنیوز، با اشاره به مشکلات در زمینه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: در حال حاضر خانه‌های خالی، توسط سامانه ای که در وزارت راه و شهرسازی بوده شناسایی شده اند.

وی تاکید کرد: در ادامه، اطلاعات مذکور به وزارت اقتصاد و امور دارایی-  حوزه امور مالیاتی -  ارسال شده است و در آن بخش نخواستند که این مسئله اجرایی شود، بنابراین مشکلات در این بخش به حوزه وزارت اقتصاد و امور دارایی بازمی گردد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شخص آقای خاندوزی زمانی در مجلس حضور داشته و مدعی مالیات بر خانه‌های خالی بودند، اما در حال حاضر این مسئله در وزارت اقتصاد و امور دارایی دارای قفل شده است.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مسئولین دوست دارند که اقدامی در این راستا انجام دهند منتها بنده فکر می‌کنم به لحاظ مدیریتی و اجرایی هنوز نتوانستند این مسئله را عملیاتی کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین ایراد به وزارت اقتصاد و امور دارایی باز می‌گردد که باید به سرعت برطرف شود.

 کم کاری وزارت اقتصاد در ماجرای مالیات بر خانه های خالی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی متاسفانه وزارت اقتصاد و امور دارایی نتوانسته مکانیزم لازم را در این بخش تعریف و اجرایی و این مالیات‌ها را وصول کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به بیش از یک میلیون واحد خانه خالی شناسایی شده و آمار و اطلاعات آن تحویل وزارت اقتصاد و امور دارایی قرار گرفته است و وزارت اقتصاد مکلف است این فعالیت‌ها را به سرانجام برساند.

 

نظر شما