شناسهٔ خبر: 52105599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه رشت: بی‌توجهی به کارگران و تعطیلی شرکت‌ها از مشکلات اساسی استان گیلان است

گروه استان‌ها- امام جمعه رشت گفت: زد و بندهای سیاسی و بی‌توجهی به مردم به‌ویژه کارگران در سال‌های گذشته مشکل ایجاد کرد و بسیاری از شرکت‌ها در گیلان تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اهمیت رعایت حقوق والدین و روز مادر اظهار داشت: در روایات آمده هر کس به حضرت زهرا(س) ابراز ارادت کند به پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) ایشان ابراز ارادت کرده است.

امام جمعه رشت به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و بیان کرد: زندگی آن حضرت برای ما الگو است اما برای شناخت حقیقت حضرت زهرا(س) باید خودسازی و تلاش درونی داشته باشیم تا خداوند متعال قطره‌ای از دریای بیکران حقیقت فاطمه(س) را به ما عنایت کند و بشناساند.

فلاحتی با اشاره به مسائل مختلف سیاسی و روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور روسیه و چین تصریح کرد: این دو کشور همواره در شورای امنیت صاحب حرف هستند و در عرصه‌های بین‌المللی نیز نه‌ تنها آزاری به جمهوری اسلامی نرسانده‌اند بلکه در بخش‌های مختلف به ما کمک‌ کردند.


نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: امروز حتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌‌ها در عرصه بین‌الملل تلاش می‌کنند تا روابط اقتصادی و سیاسی خود را با دو کشور روسیه و چین منقطع نکنند و کشورهای عربی نیز سعی در ایجاد رابطه با این کشورها دارند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی فقط واردات از روسیه و چین دارند اما جمهوری اسلامی ایران در کنار واردات، صادرات خوبی هم به این کشورها دارد افزود: این دو کشور در شورای امنیت همواره از جمهوری اسلامی دفاع کرده‌اند و روسیه برای نابودی تروریست‌ها نیز در سوریه وارد میدان شد و کمک کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اظهارات منفی عده‌ای پیرامون روابط سیاسی ایران با دو کشور چین و روسیه گفت: عده‌ای با اظهارات خود بر طبل توخالی می‌کوبند و این افراد خیرخواه ملت ایران و جمهوری اسلامی نیستند و از الفبای سیاسی چیزی نمی‌دانند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: این رسانه‌ها و رجال سیاسی در سال‌های گذشته که دست گدایی به سمت غرب دراز می‌شد، حرفی نمی‌زدند؛ آن هم غرب که راهبردش چیزی به جز نزاع و جنگ نبوده و در عرصه‌های بین‌الملل علیه ما شمشیر از نیام بیرون می‌کشیدند تا به جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به رسالت رسانه‌ها در جهاد تبیین و ضرورت بازگو کردن مسائل مهم سیاسی گفت: امروز عزت ما حفظ شده است و جمهوری اسلامی قدرتمند‌تر از همه دوران‌ها ایستاده است و ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم دیگر هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

فلاحتی با بیان اینکه جنایات آمریکا و صهیونیست‌های غاصب باید برای همگان گفته شود خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در 20 سال اخیر 337 هزار بمب و موشک بر سر مردم جهان ریختند و 93 هزار عملیات هوایی در افغانستان، عراق، سوریه، سومالی و یمن انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بعد از حادثه 11 سپتامبر آمریکایی‌ها بیش از 338 هزار نفر انسان را در دنیا کشتند گفت: رسانه‌های غرب، ایران را مورد هجمه قرار می‌دهند در حالی‌که خودشان حجم زیادی از جنایات را مرتکب شدند و ترامپ هم که قُبح آدم‌کشی را با ترور سردار شهید سلیمانی از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مسائل مختلف استان گیلان افزود: در سال‌های گذشته، زد و بندهای سیاسی و بی‌توجهی به مردم به‌ویژه کارگران همواره مشکل ایجاد کرده است؛ بسیاری از شرکت‌ها در این استان تعطیل شد اما کسی داد نزد.

انتهای پیام/612/ح

نظر شما