شناسهٔ خبر: 52092862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هشدار دادستان بجنورد به شهرداری؛

مراکز ضایعاتی بجنورد فوری ساماندهی شوند/ با ترک فعل برخورد می‌شود

بجنورد- دادستان بجنورد با اشاره به وضعیت غیر بهداشتی و وجود اموال مسروقه در مراکز ضایعاتی شهر، گفت: ساماندهی این مراکز برعهده شهرداری است که باید هر چه سریعتر وظیفه خود را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ایلالی ظهر پنج شنبه در بازدید از مراکز نگهداری ضایعات بجنورد، اظهار کرد: متأسفانه در انبارهایی که مورد بازدید قرار گرفت؛ انواع قطعات خودروهای سبک و سنگین، آهن آلات، نان خشک، پلاستیک، ظروف و … وجود داشت که به نظر می‌رسد بخش عمده ای از این اموال مسروقه باشد.

دادستان بجنورد ادامه داد: از طرف دیگر کسانی که در مجاورت این مراکز ضایعاتی زندگی می‌کنند از این وضعیت نامطلوب و اسف بار از جمله تهدیدات مخرب این نوع فعالیت‌ها بر محیط زیست و سلامت عمومی جامعه گله و شکایت داشتند.

وی افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود، جرم محسوب می‌شود و ممنوع است و مرتکبین به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

ایلالی ضمن هشدار جدی در خصوص برخورد دستگاه قضائی با مصادیق ترک فعل مسئولان، از شهرداری و مرکز بهداشت خواست با فوریت و با قاطعیت نسبت به رفع عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و ساماندهی این وضعیت نگران کننده و پلمپ مراکز ضایعاتی متخلف و برخورد قانونی با افراد خاطی اقدام کنند.

دادستان بجنورد با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده، انبارهای ضایعاتی از مهمترین مراکز خرید و فروش اموال مسروقه در استان به شمار می‌روند، گفت: متأسفانه در این مراکز افرادی هستند که اموال سرقتی را با قیمت به مراتب ارزان‌تر از مبلغ و ارزش واقعی آنها خریداری می‌کنند که طبق قانون به عنوان مال خر اموال سرقتی شناخته می‌شوند.

وی تدوین دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی در خصوص ساماندهی وضعیت ضایعاتی‌ها را یک ضرورت برشمرد و اضافه کرد: برای ساماندهی واحدهای ضایعاتی غیرمجاز لازم است اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط دستورالعملی را تدوین کنند تا امکان اخذ مجوز برای واحدهایی در نظر گرفته شود که قانونا و متعارفا شرایط فعالیت قانونی در این صنف را دارا باشند.

ایلالی بیان کرد: شهرداری، انبارهای غیرمجاز ضایعاتی را شناسایی و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه ساماندهی مشاغل شهری از جمله مراکز خرید و فروش ضایعات و نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های این مراکز از وظایف شهرداری‌ها است؛ گفت: شهرداری مکلف است به مالکین انبارهای غیرمجاز اخطار دهد که هر چه زودتر نسبت به تخلیه انبارها و تحویل کالاهای قابل بازیافت به سازمان مدیریت پسماند اقدام کنند تا هرچه سریع‌تر زمینه‌های تهدیدات علیه محیط زیست و بهداشت عمومی از بین برود.

نظر شما