شناسهٔ خبر: 52092606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بیماران هزینه اضافه به داروخانه‌ها پرداخت نکنند

صاحب‌خبر -
بیماران هزینه اضافه به داروخانه‌ها پرداخت نکنند
خبرگزاری آریا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران از بیماران خواست با توجه به مشخص بودن قیمت دارو، هزینه اضافی به داروخانه‌ها پرداخت نکنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صداوسیما «مهران ولایی» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره اقدام داروخانه‌ای در تهران به اخذ مبلغ با عنوان حق مکانیزه، گفت: یکی از هموطنان به داروخانه‌ای مراجعه و علاوه بر قیمت اقلام دارویی مبلغی به عنوان حق مکانیزه پرداخت کرده است؛ اصلا چنین حقی برای داروخانه‌ها در نظر گرفته نشده است.
وی افزود: تنها چیزی که داروخانه‌ها می‌توانند از بیماران دریافت کنند، حق فنی است که شامل حق فنی بیمارستان و حق فنی بیماران سرپایی می‌شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دستور العمل حق فنی را وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده است، تاکید کرد: این تعرفه شامل حق تلفیق دارویی، مشاوره دارویی و کنترل بیماران بستری است.
ولایی گفت: حق فنی نسخ سرپایی به ازای هر قلم دارو است و حق OTC یا خارج از نسخه حداکثر تا 2000 تومان است، علاوه بر این‌ها هیچ تعرفه‌ای وجود ندارد که داروخانه‌ای از بیماران بتواند اخذ کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در خصوص نسخ الکترونیک هم تعرفه‌ای وجود داشت که بیمه‌ها تا سقف 4000 تومان برای تبدیل نسخه کاغذی به الکترونیک پرداخت می‌کردند که از یکم دی این تعرفه نیز حذف شده است.
ولایی ادامه داد: قیمت دارو مشخص است و رویکرد ما دفاع از حقوق بیمار است و اگر داروخانه‌ای تخلف کند بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

نظر شما