شناسهٔ خبر: 52089838 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امارات به دنبال پاسخ نظامي يمني ها، خواستار نشست شوراي امنيت شد

صاحب‌خبر -
امارات به دنبال پاسخ نظامي يمني ها، خواستار نشست شوراي امنيت شد
خبرگزاری آریا- امارات متحده عربی در پی پاسخ نظامی یمن به تجاوزگری و تشدید حملات این کشور، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،امارات متحده عربی روز سه‌شنبه به وقت محلی در نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت و محکوم کردن پاسخ قاطعانه یمن شد.
امارات در نامه خود به کشور نروژ که اکنون ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، پاسخ یمن به مداخله و تجاوزگری خود را نقض آشکار قوانین بین المللی خواند و از این شورا خواست که قاطعانه و صریح، این حمله انصار الله یمن را محکوم کند.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای پاسخ یمن به مداخله ها و تجاوزگری امارات را حمله تروریستی خواند و محکوم کرد.
نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیز در نامه‌ای به «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، ضمن محکوم کردن عملیات نیروهای یمنی، به این کشور پیشنهاد حمایت امنیتی و اطلاعاتی داد.
چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله گفته بود که «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».
وی با بیان این که چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد، خاطرنشان کرد، ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است.
به دنبال تشدید حملات امارات به یمن و هشدارهای صورت گرفته به ابوظبی، نیروهای یمنی پیش از ظهر دوشنبه (27 دی ماه 1400) طی "عملیات طوفان یمن" دست به اقدام نظامی تلافی جویانه زدند و با چندین فروند موشک و پهپاد اهدافی را در خاک امارات متحده عربی هدف قرار دادند. به دنبال این حملات، انفجاری در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی رخ داد که بر اثر آن، سه نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی به ویژه امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند و این حملات، تخریب زیرساخت ها و کشتار غیرنظامیان یمنی در طول هفت سال ادامه یافته است.

نظر شما