شناسهٔ خبر: 52089642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

بورسیه تحصیلی دانشجویان دختر افغانستانی

صاحب‌خبر -

بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، از سال 1394، با هدف حمایت از گسترش علم و فناوری در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش انصاف نیوز این بنیاد در این راستا صندوق‌های متعددی تاسیس کرده است؛ اعم از حمایت از کرسی‌های پژوهش و فناوری، طرح‌های نوآورانه و کارآفرینانه، حمایت از تاسیس جوایز ملی و بین‌المللی، حمایت از اهداف عام المنفعه و حمایت از دانشجویان، که از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود. این بنیاد هرساله به دانشجویان توانمندی که نیاز به حمایت دارند بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند.

از آنجایی که یکی از اهداف این بنیاد حمایت از ایده‌ی «آموزش برای همه» است، با توجه به شرایط فعلی کشور افغانستان و محدودیت‌هایی که برای تحصیل دختران وجود دارد، در اواخر مهر ماه سال 1400 تصمیم بر اقدامی برای حمایت از دختران افغانستانی که ایران را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب می‌کنند، گرفت. در همین راستا، مدیر عامل بنیاد، جویای وضعیت دختران دانشجوی افغانستانی در استان خراسان رضوی، از ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، شدند. ایشان نیز با توجه به ارتباطات و اطلاعاتی که داشتند، لیستی از دانشجویان دختر افغانستانی که مستعد حمایت هستند و در دانشگاه‌های این استان پذیرفته شده‌اند، تهیه کردند و در اختیار بنیاد قرار دادند.

بنیاد حامیان علم و فناوری نیز پس از شناسایی این دانشجویان، در جلسه هیات مدیره 15 آذر 1400، با همراهی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، مبلغی را برای بورسیه این دانشجویان تصویب کرد. نخستین بورسیه‌ها برای نیم‌سال اول سال‌تحصیلی 1401-1400 است که ابتدای هر نیم‌سال به دانشجویان پرداخت می‌شود. بنیاد در حال حاضر در جستجوی بهترین راه برای انتقال این کمک‌های نقدی است.

انتهای پیام

نظر شما