شناسهٔ خبر: 52079264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

بازسازی و نوسازی ساختمان اولویت اول تهرانی ها

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

مسکن یکی از اساسی ترین نیازهای انسان ها، جوامع و تمدن هاست. نوسازی مسکن برای تضمین کیفیت و استانداردهای زندگی مستمر، موضوعی اساسی و مهم است، که باعث ایجاد برنامه ریزی شده است. بعد از مدتی واحد های مسکونی دچار فرسایش می شوند و با اوضاع اقتصادی مسکن در تهران اولویت مردم بجای خرید خانه، بازسازی ساختمان و نوسازی آن است.

بازسازی ساختمان در مقابل نوسازی

به دلیل گران بودن بیش از حد خانه، بازسازی ساختمان در تهران مقرون به صرفه تر است. قبل از اینکه تصمیم به تغییر در ساختمان خود دهید بهتر است، فرق بین بازسازی و نوسازی ساختمان را بدانید.

بازسازی ساختمان مترادف واژه مرمت است. که کارهای سنگین و  هزینه بر مانند تعویض نمای ساختمان، جابجایی دیوارها و غیره را در بر می گیرد. بازسازی ساختمان در تهران و شهرهای دیگر به دلیل فرسودگی زیاد واحدهای مسکونی زمانی پیچیده می شود، که ساکنان از وضعیت اقتصادی ضعیفی برخوردار باشند.

اگر هم از لحاظ مالی برای خرید خانه در تهران مشکل نداشته باشید؛ قطعا خانه مسکونی که خریداری می کنید، سازنده اون رو طبق سلیقه خود ساخته و سلیقه اش با شما یکسان نیست. پس بهتر است خانه مورد علاقه خود را بازسازی کنید.

نوسازی همانطورکه ازاسمش پیداست؛ به معنای نو کردن است. نوسازی هزینه کمتری نسبت به بازسازی ساختمان دارد و شامل کارهای سنگین نیست. عملیاتی مانند سرامیک کردن، کاغذ دیواری، تعمیر سطحی دیوارها و سقف کاذب انجام می شود. تا خانه به روزتر و شیک تری داشته باشیم. 

عواملی مهمی که باعث بازسازی و ن وسازی ساختمان می شود

فرسودگی ساختمان یکی از عوامل بازسازی ساختمان به شمار میاد. عواملی مانند زلزله، قدمت بالای آن و ساخت ساز های مجاور باعث شده است، که افراد برای طول عمر بیشتر ساختمان خود یا بنایی قدیمی اقدام به بازسازی کنند، تا از فرسوده شدن جلوگیری شود. بازسازی ساختمان در تهران به دلیل گرانی و اوضاع اقتصادی نابسمان نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.

گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی مانند افزایش تعداد خانوداده تصمیم به تغییر کاربری ساختمان می کنند. این موضوع باعث شده، تا برای آسایش بیشتر افراد خانواده هر کدام اتاقی مجزا داشته باشند. البته این در صورتی اتفاق میفتد که محیط خانه برای اضافه کردن اتاق جدید فضا داشته باشد.

مزایای بازسازی خانه های قدیمی در تهران

زندگی کردن در خانه های قدیمی به دلیل فرسوده شدن و بافت قدیمی که دارد دارای مشکلات زیادی است. از جمله فرسودگی لوله های آب، مشکل در اتصال سیم های برق، خرابی دیوار ها و غیره. پس بهتر است، برای حفظ خانه خود و بروزتر شدن آن اقدام به بازسازی و نوسازی کنید. بازسازی ساختمان در تهران باعث افزایش قیمت ملک و ارزش آن شده است. زیرا در تهران خانه های قدیمی کمی وجود دارد و اکثریت به آپارتمان تبدیل شده اند.

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه نوسازی و بازسازی ساختمان در تهران

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه بازسازی ساختمان در تهران متراژ ملک شماست. با توجه به بودجه اصلی، شما می توانید هزینه های خود را برآورد کنید که نسبت به آن خرج کنید. به عنوان مثال برای خرید مصالح شما می توانید با توجه به بودجه ای که دارید، مصالح درجه یک یا بدون کیفیت تهیه کنید. در بقیه اجناس هم به همین صورت است. هزینه بازسازی در فصل های سال هزینه ای متفاوت دارد. زیرا در فصل زمستان به دلیل سرما رنگ و مصالح دیرتر خشک می شوند و باعث می شود تعداد روز کاری بیشتر شود.

چگونه خدمات نوسازی و بازسازی ساختمان در تهران انجام دهیم؟

شهر تهران به دلیل بزرگ بودن، اکثریت مردم به همه وسایل و مکان ها دسترسی دارند. شما برای بازسازی ساختمان خود می توانید سایت های معتبر در اینترنت را مشاهده کنید. یا به شرکت های بازسازی اطراف سکونت خود حضوری مراجعه کرده و نیاز خود را توضیح دهید. بر اساس متراژ خانه و سلیقه شما طراح و بقیه افراد گروه بازسازی ساختمان را به محل سکونت میفرستن تا خانه شما را آنالیز و طراحی کنند.

بازسازی خانه در تهران دارای یکسری اصول و قوانین است، که حتما باید رعایت شود. گاهی اوقات برای بازسازی ساختمان در تهران نیاز به مجوز است. کارهایی مانند رنگ آمیزی، کاغذ دیواری، تعمیرات استخر، حفر چاه فاضلاب و تخلیه آن، نماکاری دیوارها و پارکت نیاز به مجوز ندارد.

مواردی که باید برای بازسازی ساختمان از شهرداری مجوز بگیرید شامل:

  • جابجایی دیوار ها
  • برداشتن تیغه های داخلی خانه
  • جابجایی قسمتی از دیوارها که موجب خسارت به همسایه شود
  • حذف پارکینگ و انباری

مدارک مورد نیاز برای مجوز

  • حضور خود مالک
  • سند خانه
  • ارائه اصل شناسنامه و کپی آن
  • داشتن کد پستی ملک و غیره

منبع: toranjarc.com

نظر شما