شناسهٔ خبر: 52055150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طبق اعلام وزارت بهداشت یمن؛

شمار شهدای حمله هوایی ائتلاف سعودی به «صنعاء» افزایش یافت

رامین حسین آبادیان

وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شمار شهدای حمله شب گذشته ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء یمن به ۱۴ نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن امروز سه شنبه بیانیه‌ای را در خصوص حمله شب گذشته جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به شهر «صنعاء» پایتخت این کشور، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است که شمار شهدای حمله شب گذشته ائتلاف متجاوز سعودی به صنعاء یمن به ۱۴ نفر افزایش یافته است. در این حمله ۱۱ نفر نیز به شدت زخمی شدند.

این حمله پس از آن انجام شد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز گذشته عمق خاک امارات را هدف قرار دادند. مدتی بود که اماراتی‌ها از سطح مشارکت خود در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن کاسته بودند. همین مسأله موجب شده بود تا مواضع حساس، حیاتی و راهبردی آنها از گزند حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها در امان باقی بماند.

با این حال، از چند هفته پیش، امارات فعالیت‌ها و اقدامات خصمانه خود علیه یمن را بار دیگر کلید زد و یمنی‌ها نیز در پاسخ به همین اقدامات، شوک بزرگی را به ابوظبی وارد کرده و مقامات و مسئولان اماراتی را در بهت و حیرت فرو بردند.

علیرغم تلاش اماراتی‌ها برای کوچک جلوه دادن عملیات بزرگ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، باید گفت که شهر مصفح از شهرهای مهم امارات محسوب می‌شود. در واقع، شهر مصفح منطقه صنعتی اصلی در امارات به شمار می‌رود. این شهر در طول سالیان گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک، پیشرفت‌های گسترده‌ای را به خود دیده است

نظر شما