شناسهٔ خبر: 52053514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛

بارش۶۴سانتیمتری برف در پاوه/سرماو یخبندان درکرمانشاه تشدید می‌شود

کرمانشاه- مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به بارش برف و باران طی روزهای گذشته در استان، گفت: سرما و یخبندان در استان کرمانشاه تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا شرایط پایدار در استان کرمانشاه حاکم بوده که مهمترین پیامد آن مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق مرطوب خواهد بود.

وی افزود: از روز پنج شنبه ۳۰ دی ماه عبور موج بارشی دیگری مجدداً سبب وزش باد و بارش برف و باران در استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: در اثر استقرار تدریجی هوای سرد قطبی از امروز تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان کرمانشاه به شدت کاهش یافته و به تدریج سبب یخبندان در اکثر نقاط استان می‌شود.

دولتشاهی بیان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده دمای شبانه در مناطق گرمسیری بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد زیر صفر، در مناطق معتدل بین هفت تا ۱۰ و در مناطق سردسیر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر به ثبت می‌رسد.

وی گفت: دمای هوای کرمانشاه پیش بینی می‌شود طی امروز در گرم‌ترین ساعت به سه درجه سانتی گراد بالای صفر و در سردترین ساعات به منفی هفت درجه زیر صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: شهرستان سنقر و کلیایی با منفی ۲۱ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان کرمانشاه بوده و اسلام آبادغرب و حمیل و بخش گواور نیز دمای منفی ۲۱ درجه سانتی گراد را تجربه کردند.

دولتشاهی افزود: شهرستان پاوه با ۶۴ سانتی‌متر، کرندغرب با ۵۲ سانتی‌متر و ثلاث باباجانی با ۴۸ سانتی‌متر بیشترین بارش برف را طی شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه به ثبت رساندند.

نظر شما