شناسهٔ خبر: 52051079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۲ مادر باردار توسط اورژانس کرمانشاه در برف و کولاک به بیمارستان انتقال داده شد

گروه استان‌ها- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته در این مدت ۱۲ مادر باردار به بیمارستان انتقال داده شد.

صاحب‌خبر -

هومن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به بارش برف در 24 ساعت گذشته در استان، در این مدت 12 مادر باردار توسط اورژانس با همکاری و هماهنگی راهداری و هلال احمر به بیمارستان انتقال داده شد.

وی عنوان کرد: بر اثر بارش برف و کولاک شدید در 24 ساعت گذشته اکثر مسیرهای مواصلاتی استان کرمانشاه به ویژه جاده‌های فرعی و روستایی مسدود یا با کندی تردد مواجه شد و امدادرسانی با اختلال روبه‌رو شد.

رفیعی گفت: آمبولانس‌های اورژانس 115 استان کرمانشاه در این مدت بیش از 220 ماموریت انجام داده‌اند که از این تعداد 111 ماموریت مختص انتقال بیمار و 12 مورد مربوط به انتقال مادران باردار بوده است که یک مورد دیگر نیز در حال انجام است اما متأسفانه به علت مشکل مسدود شدن راه بین گهواره و ثلاث با هماهنگی‌های لازم با هوانیروز با بالگرد انجام خواهد شد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته تعداد 33 مورد تصادف ترافیکی، 21 مورد درمان در محل، 1361 مورد تماس تلفنی و 41 مورد اخذ امضا در محل توسط اورژانس استان صورت گرفته است.

رفیعی بیان کرد: بارش شدید برف که از روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده موجب کندی تردد خودروها و بسته شدن راه ده‌ها روستای استان شده است.

وی گفت: براساس اعلام هواشناسی بارش برف تا پایان هفته در کرمانشاه ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان در سطح استان خواهیم بود.

رفیعی عنوان کرد: بنابر این مردم عزیز ضمن خودداری از مسافرت‌های غیرضروری در صورت ضرورت سفر به طور حتم زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی گفت: از رانندگان خودرو ها می‌خواهیم علاوه بر بر رعایت احتیاط فاصله ایمنی ، راه را برای اورژانس و ماشین‌های امدادی باز بگذارند تا عملیات امداد و کمک‌رسانی با سختی روبه‌رو نشود.

رفیعی افزود: هم اکنون تمامی پایگاه‌های اورژانس با رعایت موارد ایمنی مانند زنجیر چرخ و آذوقه و غیره در استان فعال هستند.

وی گفت: نیروهای ما آمادگی کامل را جهت امدادرسانی دارند اما متأسفانه 20 تا 30 درصد جاده‌های فرعی قابل دسترسی نیستند اما امیدواریم این مهم نیز هر چه سریع‌تر با کمک و همکاری خوبی که تاکنون اداره راه و هلال احمر با ما داشته‌اند به‌زودی محقق شود.

انتهای پیام/832/ح

برچسب‌ها:

نظر شما