شناسهٔ خبر: 52032755 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

۲۶۸هزار مورد بازرسی از اصناف در آذرماه امسال

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: در آذرماه امسال برای ۲۴ هزار واحد واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی به دلیل تخلفات صنفی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «سیدمجتبی سجادی جزی» به اقدامات انجام شده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در آذرماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به‌منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود و در این مدت نیز  ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها و دیگر دستگاه‌های ذی‌صلاح انجام شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه‌داد: بازرسی‌های انجام شده در همین مدت منجر به تشکیل ۲۴ هزار و ۷۲ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است. 

این مسوول هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی را بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان‌داشت: آمار بازرسی‌های انجام شده در این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر و روغن نباتی بوده و پرونده متخلفان پس از تحقیقات تکمیلی، برای سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

سجادی جزی، همچنین با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسوول متذکر شد: براساس تصمیمات دولت سیزدهم برای واقعی شدن قیمت کالاها و به‌منظور ساماندهی سیستم توزیع، از آذرماه امسال پروژه درج قیمت تامین‌کننده آغاز و با تکمیل و اجرایی شدن آن سازوکارهایی شفاف برای مردم و بازرسان ایجاد خواهد شد. 

وی بار دیگر با تاکید بر این موضوع که با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌شود، خاطرنشان‌کرد: یکی از ابزارهای خودکنترلی درج قیمت است، بر این اساس از مردم تقاضا می‌کنیم که برای مقابله با گرانفروشی و کم‌فروشی از واحدهایی صنفی خرید کنند که قیمت را بر روی کالاها درج کنند. 

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت درخصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان، اعلام‌کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن ۱۲۴، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" مطرح کنند و چنان‌چه شکایت آنان قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما