شناسهٔ خبر: 52017675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳ واحد مسکونی در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۳ واحد مسکونی در این استان بر اثر سیلاب دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله نیروهای امدادی برای رفع مشکل آنها وارد عمل شدند.

صاحب‌خبر -

سید ابوالحسن میرجلیلی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۱۶۳ نفر افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی شدند و ۱۱ خودروی گرفتار در محورهای مواصلاتی استان رهاسازی شده است.

وی گفت: همچنین ۳۲ نفر افراد گرفتار در محورهای مواصلاتی که در راه ماندند، اسکان داده شدند و با وجود بارش قابل توجه در اغلب مناطق استان خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: راه‌های اصلی استان باز است اما محور سه‌قلعه سرایان به بیرجند به دلیل عبور سیلاب از آب‌نماها و چند مسیر روستایی مسدود است.

وی افزود: سیلاب به هشت واحد دامی و طیور نیز خسارت وارد کرد که تعدادی دام و شترمرغ تلف شدند.

میرجلیلی از فعالیت ۶ تیم ارزیاب در مناطق آسیب‌دیده خبر داد و گفت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی آماده‌باش نیروهای امدادی و عملیاتی تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها مردم از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیل‌ها جدا خودداری کنند و نحوه بستن زنجیر چرخ را قبل از سفر آموزش ببینند زیرا توان زیادی از امدادگران صرف بستن زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در این مدت قطعی برق را در شمال شهر بیرجند شاهد بودیم که بلافاصله امدادگران وارد عمل شدند و در حال حاضر مشکل رفع شده است.

وی در مورد وضعیت سدها توضیح داد: بخش قابل توجهی از سدها به‌خصوص در شهرستان‌های شمالی آبگیری شده و امید است با ادامه بارندگی‌ها به حد مطلوب برسند.

میرجلیلی در ادامه از دامداران و عشایر درخواست کرد به هیچ عنوان تا پایان فعالیت سامانه بارشی نسبت به چرای دام در ارتفاعات اقدام نکنند.

اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد و پیرو این هشدار امروز نسبت به تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی به ویژه در بخش‌هایی از شرق استان هشدار سطح قرمز (اقدام فوری و همه‌جانبه) صادر شد.

۹۴ تیم امدادی و عملیاتی در استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی ناشی از بارش باران و سیل از دیروز تا چهارشنبه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

سامانه بارشی که از دیروز (شنبه) در خراسان جنوبی فعال شد از عصر امروز تقویت شد و تا فردا وقوع بارش‌های سنگین تا خیلی سنگین به‌ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و نهبندان به‌شدت محتمل است و امکان خسارت ناشی از بارندگی وجود دارد.

نظر شما