شناسهٔ خبر: 52010563 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برگزاری جلسه کارگروه رفع تحریم ها در وین/ بازگشت هیئت ها روز دوشنبه

صاحب‌خبر -

شفقنا – جلسه کارگروه رفع تحریم با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گزارش شفقنا، «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در توییتی از ادامه گفت‌وگوها در پایتخت اتریش خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: نشست کارگروه رفع تحریم‌ها هم اکنون در (هتل) کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه‌ریزی شده است.

مورا افزود: موفقیت گفت‌وگوهای وین درباره برجام هنوز نامشخص است، چیزی که فقط در چنین مذاکرات پیچیده‌ای منطقی است. اما به‌عنوان هماهنگ‌کننده، نمی‌توانم تعهد هیأت‌ها را به موفقیت ستایش نکنم.

به گزارش شفقنا، طبق آخرین اخبار از مذاکرات وین، روز جمعه اعلام شد که بر اساس تفاهم انجام‌شده میان روسای هیأت‌، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز به پایتخت‌ها بازمی گردند. با این وجود، مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه در وین ادامه دارد و بازگشت مذاکره‌کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

گفتنی است روسای هیات‌های مذاکره کننده روز دوشنبه نیز مجدد برای ادامه مذاکرات به وین بازمی گردند و گفت‌وگوها در چارچوب دیدارهای دو جانبه و چندجانبه با حضور انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

با وجود اینکه برخی اخبار و گزارش‌ها حاکی از دستیابی طرف‌ها به پیشرفت‌هایی در مذاکرات است اما همچنان بر سر برخی مسایل اختلافات جدی وجود دارد که به نظر می‌آید برای حل آنها طرف‌ها نیازمند مشورت با پایتخت‌هایشان بوده‌اند.

موضوع لغو تحریم‌ها و راستی‌آزمایی از اجرای تعهدات، تضمین عدم خروج دوباره آمریکا از توافق از مهم ترین بخش‌های مورد  اختلاف میان ایران و ۱+۴ و آمریکا بوده است.

نظر شما