شناسهٔ خبر: 52000582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مدیرکل بنیاد خراسان رضوی:

نصب کدهای QR برای معابر شهر مشهد ضروری است

صاحب‌خبر -

مشهد پایگاه خبری رویدادایران-حجت الاسلام حسین معصومی در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد، فرا رسیدن وفات حضرت ام‌البنین(س) را تسلیت و ضمن ادای احترام به مقام شهدا گفت: یکی از دغدغه‌های بنیاد، فضای عمومی مشهد مقدس است،  شهری که در طول سال بیش از 25 میلیون زائر وارد این شهر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: مهمترین مشخصه این شهر وجود پربرکت بارگاه امام رضا(ع) است، باید به موضوع ایثار و شهادت در این شهر توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: حرکت خوبی در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا توسط تیم جدید شورای شهر انجام و رویکرد حوزه ایثار و شهادت در این شهر تقویت شده است که لازم است، از همکاران این مجموعه قدردانی کنم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تاکید کرد: این سئوال شاید برای بسیاری از نوجوانان پیش می‌آید که شهیدان کاوه، صیاد شیرازی، مفتح، هاشمی نژاد، فکوری و .... چه کسانی بودند و چه کار ویژه‌ای انجام دادند که اسامی آنها بر روی خیابان‌ها نامگذاری شده است، ضروری است روی تندیس‌ها و تایلوی معابر سطح شهر کدهای QR که حامل زندگی‌نامه، تصاویر و فعالیت‌های شهدا است، نصب شود.

وی افزود: خوشبختانه اعضای شورای شهر رویکرد انقلابی دارند، در همین راستا انتظار است، سطح شهر با تصاویر شهدا فضا سازی شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی افزود: از اعضای شورای شهر انتظار داریم که تمامی فعالیت‌ها فرهنگی شهرداری با رویکرد حوزه ایثار و شهادت انجام شود، تا نام و یاد شهدا در جامعه زنده و آرمان شهیدان به نسل جوانان انتقال داده شود.

در این مراسم از مادر شهیدان «سعید و ناصر روشن روان» و همسر شهید «علی اصغر روشن روان» و مادر شهیدان «حمید رضا و محمد رضا خلیلی» با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزار و 673 شهید، 37 هزار و 268 جانباز و یک هزار و 937 آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.

نظر شما