شناسهٔ خبر: 52000122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار مرکزی: خانواده‌ها از آموزش حضوری در استان مرکزی استقبال خوبی داشته‌اند

گروه استان‌ها ـ استاندار مرکزی گفت: خانواده ها از آموزش حضوری در استان مرکزی استقبال خوبی داشته اند.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در استان اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا شکننده است و پیشبینی می‌شود که تا اسفند ماه وارد پیک ششم این بیماری شویم به همین سبب مردم باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند همچنین برنامه‌های پیش‌رو در استان بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزار می‌شوند و در ستاد ملی و استانی پیگیری می‌کنیم تا برنامه‌ها با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان در سطح مساجد برگزار شوند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی افزود: 832 نفر مبتلا به امیکرون در کشور مشاهده شده که برآورد وزارت بهداشت بیشتر است و در استان مرکزی هم به جز 4 شهرستان در بقیه شهرستان‌ها مشاهده شده که روند رو به افزایش است‌ بنابراین سرعت فراگیری این بیماری زیاد و میزان تلفات آن کمتر است‌.

استاندار مرکزی ادامه داد: باتوجه به اینکه علائم سویه امیکرون بسیار خفیف است بعضی از افرادی که با آن درگیر هستند به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نمی‌کنند به همین سبب اگر یک نفر از یک خانواده مبتلا شود احتمال می‌رود سایر اعضای خانواده هم درگیر بیماری هستند.

مخلص‌الائمه بیان کرد: باتوجه به اینکه در سویه جدید بیماری کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر هستند باید بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت واکسن آنها تزریق شود و یکی از دلایل استقبال 25 درصدی از دوز سوم واکسن کرونا قرار نگرفتن افراد در شرایط تزریق این دوز است به طوری که اکنون افراد سنین بالاتر این دوز را دریافت می‌کنند و یا دوز اول و دوم را زودتر دریافت کردند.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسمات توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان و بسیج در مساجد باید رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و سایر موارد مورد توجه باشد زیرا پیش بینی‌ می‌شود در زمستان درگیر پیک ششم بیماری شویم که به اقتصاد مردم آسیب می‌زند و همه باید تلاش کنیم تا اگر در شرایط پیک قرار گرفتیم به نقطه اوج نرسیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: با شیوع این بیماری، آموزش و پرورش به عنوان رکن مهم فرهنگ عمومی تحت تاثیر قرار گرفته و در حوزه پرورش اختلال‌ها و آسیب‌هایی وجود دارد که باید برای آن تدبیر و از ظرفیت دستگاه‌های موازی استفاده شود .

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه آموزش حضوری مورد استقبال خانواده‌ها و دولت است و نگران تعطیلی مدارس با اوج گرفتن بیماری هستیم، گفت: همه ظرفیت‌های استان باید با آموزش و پرورش همکاری کنند به طوری که در حوزه پژوهشی باید از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و صداوسیما استفاده کرد تا در آینده با شرایطی رو به رو نشویم که به عنوان نسل دوران کرونا نام برده شوند.

انتهای پیام/713/ش

نظر شما