شناسهٔ خبر: 51992670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

آبگرفتگی در ایلام، لرستان، خوزستان و آذربایجان غربی به راه‌ها و منازل مسکونی خسارت زد

محنت سیل

صاحب‌خبر -
بارش‌های شدید در ایلام، لرستان، خوزستان، آذربایجان غربی و... سیل راه انداخت و خسارت‌های فراوانی به جاده‌ها و تأسیسات زیر بنایی وارد کرد. از سوی دیگربارش شدید برف راه ارتباطی صدها روستا و همچنین برخی راه‌های مواصلاتی بین شهری در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان و اردبیل را مسدود کرد.
شدت بارش‌ها در استان ایلام به حدی بود که در شهرستان آبدانان تنها ظرف 3 ساعت، 95 میلیمتر باران بارید و سیلاب در بخش مورموری این شهرستان بیش از 100 واحد مسکونی و تجاری و پل‌ها و خیابان‌های این شهر زیر آب رفت.
بارش‌های سیل‌آسا همچنین موجب مسدود شدن بزرگراه ارتباطی خرم‌آباد – پل زال شد و مسافران این مسیر مجبورند تا اطلاع ثانوی برای دسترسی به استان‌های مجاور از جاده قدیم خرم‌آباد- پل دختر استفاده کنند.
به گفته «صارم رضایی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در جریان بارش شدید و ریزش کوه در این منطقه یکی از کارمندان آزادراه خرم‌آباد – پل زال مفقود شد که جست و جو برای یافتن وی ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: تردد در آزادراه خرم‌آباد - پل زال به‌دلیل حجم بالای تخریب بر اثر بارندگی‌های روز گذشته دست‌کم تا یک هفته آینده امکانپذیر نیست.
عباس شرفی افزود: در پی بارش‌های شدید روز گذشته و ریزش کوه در آزادراه خرم‌آباد - پل زال این محور تا اطلاع ثانوی مسدود است.
بارندگی شدید در محورهای شمالی خوزستان از جمله اندیمشک، ایذه، مسجدسلیمان و اهواز نیز بنا به گفته اداره هواشناسی تا روز دوشنبه ادامه دارد و آن طور که مسئولان این استان اعلام کرده‌اند بارندگی منجر به مسدود شدن مسیر دسترسی به 5 روستای دزفول شده است. همچنین لغزنده بودن جاده‌ها و احتمال مه‌گرفتگی نیز مسئولان خوزستانی را نگران تکرار حوادث جاده‌ای کرده که در هفته‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم.
 بارندگی‌های شدید در خوزستان نیز منجر به مسدود شدن مسیر دسترسی به 5 روستای دزفول شد.
این در حالی است که بارش برف و باران شدید راه‌های ارتباطی صدها روستا را در چندین استان مسدود کرده است. سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اثر بارش برف و باران شدید در چند روز اخیر مسیر ۱۸۰ روستا در این استان بسته شده بود که تاکنون ۲۰ مورد از آنها بازگشایی شده و راه ۱۶۰ روستای دیگر همچنان مسدود است.

نظر شما