شناسهٔ خبر: 51979367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چین بر رفع تحریم‌های ایران تاکید کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- دیپلمات ارشد دولت چین بر رفع تحریم‌های ایران تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، «وانگ یی« وزیر امور خارجه در دیدار با حسین امیرعبدالهیان همتای ایرانی‌اش مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران اعلام کرد و در عین حال از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته ای 2015 بین قدرت های بزرگ و ایران حمایت نمود. دیدار روز جمعه وانگ و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در شهر ووشی در استان جیانگ سو صورت گرفته است.

وانگ در این دیدار تاکید کرد: ایالات متحده مسئولیت اصلی مشکلات جاری با ایران را بر عهده دارد، زیرا به طور یکجانبه از توافق هسته ای 2015 بین قدرت‌های بزرگ و تهران خارج شده است. وانگ گفت: چین قاطعانه از گفتگوها در مورد احیای توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد؛ اما او در عین حال تاکید کرد چین قاطعانه با تحریم های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران، دخالت سیاسی از طریق موضوعاتی از جمله حقوق بشر و مداخله در امور داخلی ایران و سایر کشورهای منطقه مخالف است.

گفتنی است وزیر خارجه چین پیش از همتای ایرانی خود با نمایندگان برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز دیدار کرده و بر ایجاد یک مکانیسم گفتگو میان کشورهای این منطقه برای بحث در مورد مسائل امنیتی تاکید کرده بود.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما