شناسهٔ خبر: 51971100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارش برف در چهارمحال و بختیاری/ تردد از گردنه‌ها‌ فقط با زنجیرچرخ ‌امکان‌پذیر است

گروه استان‌ها - هم‌اکنون تمامی جاده‌های مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری باز است اما به دلیل بارش برف و باران و لغزنده‌بودن جاده، تردد در گردنه‌های سخت‌گذر فقط با زنجیرچرخ ممکن است.

صاحب‌خبر -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به تداوم سامانه بارشی در برخی از نقاط استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود اوج بارش‌ها تا فردا باشد ولی این سامانه بارشی به صورت ضعیف تا سه‌شنبه در استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا ظهر امروز شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری شاهد 6.3 میلیمتر بارش بوده است، ادامه داد:  تا همین مدت مقدار بارش در بروجن 1.4 میلیمتر، لردگان 7.6 میلیمتر، اردل 14.3 میلیمتر، سامان 11 میلیمتر، بن 20.4 میلیمتر، شلمزار 8.6 میلیمتر و سورشجان 10.8 میلیمتر بوده است.

وی همچنین مقدار بارش در کوهرنگ را 65.6 میلیمتر اعلام کرد و گفت: کل برف موجود در کوهرنگ 48 سانتی‍متر است، همچنین سامانه بارشی باعث بارش بارندگی 23.3 میلیمتر در فارسان، 4.4 میلیمتر در فرخ‌شهر، 10.6 میلیمتر در ایلبگی، 5.1 میلیمتر در مال‌خلیفه، 3 میلیمتر در بلداحی و 31.5 میلیمتر در دوآب صمصامی شده است.

غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به بارندگی برف و باران در راه‌های مواصلاتی استان، بیان کرد: تجهیزات لازم برای گذر از گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر استان به دلیل لغزنده‌بودن جاده و سرد بودن هوا ضروری است.

وی با بیان اینکه جاده‌های مواصلاتی استان هم‌اکنون باز هستند، خاطرنشان کرد: رعایت سرعت و فاصله مناسب در رانندگی لازم بوده و به دلیل لغزنده‌بودن گردنه‌های سخت‌گذر استان، تردد با زنجیرچرخ ممکن است.

انتهای پیام/7540/ش

نظر شما