شناسهٔ خبر: 51969928 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

سریال حسن فتحی به پخش نرسید | ماجرای شکایت «آهوی من مارال» از «جیران» چیست؟

گرچه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای برای پخش قسمت اول مجموعه «جیران» شده بود اما این سریال امروز در دسترس مخاطبان قرار نگرفت.

صاحب‌خبر -

گروه سینمایی هنرآنلاین: آخرین ساخته حسن فتحی عاشقانه‌ای تاریخی در زمان ناصرالدین شاه قاجار است که بر اساس اطلاع‌رسانی روزهای اخیر قرار بود قسمت اول آن ساعت ۸ صبح امروز از پلتفرم فیلیمو به نمایش گذاشته شود اما بدون اطلاع‌رسانی از طرف گروه سازنده و پلتفرم، این قسمت پخش نشد. تنها در صفحه مجموعه «جیران» در فیلیمو عنوان «به زودی» آورده شده است. در حالی که مشخص نیست به چه علت پخش این سریال متوقف شده است.

نکته جالب اینکه قسمت اول این مجموعه سه‌شنبه این هفته در هتل اسپیناس رونمایی شد. در نتیجه سریال آماده پخش بود و احتمالا از سد ساترا نیز عبور کرده است. مساله‌ای که در روزهای گذشته حاشیه تازه‌ای را برای این سریال ایجاده کرده، شکایت مهرداد غفارزاده، کارگردان سریال «آهوی من مارال» است که می‌گوید خط اصلی داستان و طرح «جیران» پیش از این به او تعلق داشته است.

این کارگردان اعلام کرده از اوایل سال ۹۹ شکایتی با موضوع نقض حقوق مالکانه از سوی گروه تولید سریال «جیران» به ساترا ارائه شده و احتمالا این شکایت توزیع تازه‌ترین سریال حسن فتحی را با چالشی جدی مواجه کرده است. «جیران» روایتی عاشقانه در دوران قاجار است و ماجرای آن پس از قتل امیر کبیر آغاز می‌شود. در این مجموعه بهرام رادان ایفاگر نقش ناصرالدین شاه و پریناز ایزدیار ایفاگر نقش جیران است.

مریلا زارعی، امیر جعفری، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، امیرحسین فتحی، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، غزل شاکری، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی، بهنام شرفی، پاشا جمالی، حسن مؤذنی، نسرین نکیسا، محمد مژدهی، امیرعباس توفیقی، فرشید صمدی پور، عباس ظفری، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی و رضا داودوندی از دیگر بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

نظر شما