شناسهٔ خبر: 51966601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارش باران در استان بوشهر شدت می‌گیرد

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورودسامانه بارشی روی خلیج فارس و در سطح استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود بارندگی‌ها در روز شنبه ۲۵ دی ماه از شدت بیشتری برخوردار باشد.

صاحب‌خبر -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعالیت متناوب سامانه بارشی در استان اظهار داشت: این سامانه تا روز یکشنبه 26 دی ماه فعال است.

وی افزایش سرعت وزش باد همراه با وقوع بارش باران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در برخی از ساعات امروز ضمن افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد، احتمال ریزش تگرگ در سطح استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه سامانه بارش‌زا تا هفته آینده فعال است گفت: در روز دوشنبه با نفوذ تدریجی موج دیگری از سیستم بارشی و با تقویت آن در روز سه شنبه، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق عمدتاً در نواحی جنوبی و بخش‌هایی از مرکز استان بوشهر پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه بارش باران از فردا در استان بوشهر شدت می‌گیرد تصریح کرد: انتظار می‌رود بارندگی‌ها از فردا شنبه 25 دی از شدت بیشتری برخوردار باشد و طی همین مدت احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی، اثر مخاطره این بارش باران را آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه، وزش تند باد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری، مزارع و باغات کشاورزی دانست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پرهیز از ورود دام به دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، و اجتناب حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در مدت یاد شده از فعالیت و تردد دریایی به‌ویژه قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب و راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شد.

شکوهی‌پور پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی جهت وزش باد در استان را جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت 14 تا 42 گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت دانست و خاطر نشان کرد: ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس در استان بوشهر 90 تا 180 گاهی 210 سانتیمتر است.

انتهای پیام/190/س

نظر شما