شناسهٔ خبر: 51946010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترویج معارف قرآنی و اهل‌بیت(ع) تاکید حاج قاسم برای برنامه‌های بیت الزهرا بود

گروه استان‌ها- مسئول اجرایی بیت الزهرای حاج قاسم گفت: ترویج معارف قرآنی، اهل‌بیت(ع) و فرهنگ ایثار و شهادت تاکید حاج قاسم برای برنامه‌های بیت ‌ الزهرا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی صدفی امشب در جمع دست‌‌اندرکاران برگزاری برنامه ‌های بیت الزهرای حاج قاسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: توصیه مقام معظم رهبری ترویج مکتب شهید سلیمانی در همه سطوح جامعه است.

وی بیان کرد: در زمان حیات پربرکت حاج قاسم رسم هر ساله بود که بعد از برگزاری مراسم روضه‌خوانی در بیت الزهرا دست‌اندرکاران مراسم دور هم جمع می‌شدند و ضمن آسیب‌شناسی، راهکارهای بهتر برگزار شدن مراسم در سال بعد بررسی و پیشنهاد می‌شد.

مسئول اجرایی بیت الزهرای حاج قاسم افزود: حاج قاسم در جلسه آخر توصیه‌ها و سفارش‌هایی برای بیت الزهرا و برگزاری مراسم در این مکان مقدس داشت.

وی تصریح کرد: حاج قاسم تاکید داشت و توصیه کرد که برنامه‌های بیت الزهرا بر اساس سه محور ترویج معارف قرآنی، ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود.

صدفی با اشاره به اینکه برنامه‌های بیت الزهرا با دو رویکرد تبیینی و آیینی برگزار می‌شود گفت: در کنار بعد احساسی و عاطفی برنامه‌ها باید آموزه‌ها و مبانی دینی و اخلاقی مکتب حاج قاسم تبیین و معرفی شود.

وی با بیان اینکه گفتمان و اندیشه حاج قاسم بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: اینکه چه می‌شود چهل سال مجاهدت حاج قاسم با رعایت اخلاق و ادب و مردمداری همراه است و نظامی بودن او اثری در برخورد با مردم ندارد باید تبیین شود.

مسئول اجرایی بیت الزهرای حاج قاسم عنوان کرد: در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم و ایام فاطمیه (س) حدود یک ماه برنامه‌های مختلفی در بیت الزهرا برگزار شد و هیئات مذهبی هر شب در این مکان مقدس برنامه مذهبی داشتند که با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشوری برگزار شد و بسیار باشکوه بود.

انتهای پیام/511/ح

نظر شما