شناسهٔ خبر: 51940737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

باند کلاهبرداری "واتس‌اپ" در استان البرز متلاشی شد

گروه استان‌ها ــ رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از کلاهبرداران اینترنتی شبکه اجتماعی واتساپ در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج، به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سرهنگ رسول جلیلیان  با اشاره به دستگیری یکی از باندهای کلاهبرداری در استان البرز اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که اشخاص ناشناسی ازطریق تماس واتساپی پس از جلب اطمینان آن‌ها‌، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب آنان کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ویژه این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و از روش مختلف از جمله برنده شدن در مسابقه رادیویی، برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات  اقدام به دریافت اطلاعات حساب مالباختگان کرده و حساب آن ها را خالی می کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز بیان با اشاره به  اینکه در ادامه ماموران با انجام تحقیقات گسترده و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، در نهایت 4 نفر از متهمان این پرونده شامل 3 مرد و یک زن را شناسایی کردند، بیان کرد:  پس از چندین روز تعقیب و مراقبت، در نهایت نامبردگان را در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا معرفی شدند.

وی با اشاره به اعتراف متهمان به کلاهبرداری از طریق تماس های واتساپی، تصریح داشت: میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند تا کنون 5 میلیارد ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

انتهای پیام/س

نظر شما