شناسهٔ خبر: 51935638 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

چرا ایربگ خودروهای حادثه بهبهان باز نشد؟ ایربگ هیچ کدام از خودروهای تصادف زنجیره‌ای خوزستان باز نشده بود!

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی، گفت: باید در این موضوع نخست بررسی شود آیا ایربگ های سمت سرنشین قفل بوده است یا خیر! چرا که امکان قفل شدن ایربگ وجود دارد شاید در این حادثه برخی از خودروها ایربگ سمت سرنشین را قفل کرده باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، پیمان پیرایش در گفت وگویی در خصوص اظهارات اخیر رئیس پلیس راهبر مبنی بر اینکه در حادثه تصادف بهبهان ایربگ هیچ خودرویی بازنشده است، اظهار داشت: تمام خودروهای تولیدی از سال 1389 مشمول استانداردهای اجباری هستند و باید آزمون های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حتی برخی از آزمون ها در خارج از کشور بر روی محصولات اعمال می شود، افزود: تازمانی که این آزمون ها انجام نشود گواهی لازم برای اخذ مجوز شماره گذاری صادر نخواهد شد.براساس همین مطلب اینکه محصولی از شرکت خودروساز بدون لحاظ استانداردها خارج شود غیرممکن است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی با تاکید براینکه در آزمون ها برخورد از روبرو ، عقب و سمت راست و چپ خودرو انجام می شود، گفت: این آزمون ها نشان می دهد که در نهایت محصول امکان شماره گذاری دارد یا خیر.

پیرایش در ادامه صحبتهای خود با ارائه توضیحاتی درمورد حادثه بهبهان، گفت: باید در این موضوع نخست بررسی شود آیا ایربگ های سمت سرنشین قفل بوده است یا خیر! چرا که امکان قفل شدن ایربگ وجود دارد شاید در این حادثه برخی از خودروها ایربگ سمت سرنشین را قفل کرده باشند.

وی اضافه کرد: البته باید دقت کرد خودروهای حادثه دیده قبل از سال 89 تولید شده اند یا خیر. زیرا نصب ایربگ از سال 92 اجباری شده و از سال 89 استانداردهای اجباری برای شماره گذاری خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی با اعلام اینکه باید توجه کنید که این حادثه بسیار شدید بوده است، گفت: پلیس راهور مورد به مورد اگر گزارشی مبنی بر تخلف خودروساز در این حادثه دارد به ما اعلام کند که ما از مراجع قضایی پیگیری کنیم به عنوان نمونه اگر برخورد از روبرو صورت گرفته و ایربگ باز نشد و پشت و سقف خودرو سالم است تخلف انجام شده و باید پیگیری لازم صورت گیرد./ تسنیم

نظر شما