شناسهٔ خبر: 51911499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

محسن میردامادی:

ایران گروگان «برجام» است!

تا تکلیف‌مان را با برجام روشن نکنیم، در خیلی از موارد، سیاست خارجی‌مان هم خیلی قابل تبیین و ترسیم نخواهد بود.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • مهران غفوریان مو کاشت | جوان شدن مهران غفوریان بعد از کاشت مو

  • افشاگری تلخ خانم بازیگر درباره مهران مدیری

  • حلالیت طلبیدن دردناک نفیسه روشن از مادرش

  • چهره وحشتناک و زخمی مهران مدیری | بیماری هولناک یا کتک‌خوردن مهران مدیری

  • جشن طلاق حدیث فولادوند اینستاگرام را ترکاند | خوشحالی حدیث فولادوند از طلاقش

جذابترین ها
  • گاف باورنکردنی مترجم احمدی نژاد در استانبول؛حاضرین شوکه شدند

  • شلاق زدن وحشتناک مادر بیگناه به دست پسر گمراه|ویدئو

  • عکس لورفته از نوید محمدزاده در جذابترین هتل ایران؛نوید بدون ریش و سیبیل

  • سربند جنجالی غزل شاکری؛ماجرای غزل و امیرحسین فتحی در هتل مشهور

  • مدیرعامل و هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن میردامادی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه با امتداد پیرامون برجامِ روحانی گفته است: واقعیت امروز روابط خارجی ما در این است که سیاست خارجی ایران در حال حاضر گروگان برجام است. تا تکلیف‌مان را با برجام روشن نکنیم، در خیلی از موارد، سیاست خارجی‌مان هم خیلی قابل تبیین و ترسیم نخواهد بود. به این معنی که طرف‌های مقابل ما با توجه به این که آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد، برای خودشان روابط متفاوتی با ایران تعریف می‌کنند.

او در بخش پایانی اظهارات خود نیز تصریح می‌کند: ما برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی با شرایطی مواجه هستیم که هم دولت و هم مجلس، دولت و مجلس اقلیت هستند. یعنی انتخابات به نحوی طراحی و مدیریت شد که نتوانست اعتماد اکثریت مجلس را به دست آورد و اقلیتی آمدند و دولت و مجلس را انتخاب کردند.

میردامادی با بیان اینکه دولت باید تلاش کند رضایت مردم را به دست آورد، می‌افزاید: اگر بخواهند این کار را بکنند باید معیشت مردم را درست کنند. مهم‌ترین مسئله رضایت یا عدم رضایت‌ مردم، فعلا در معیشت‌شان است. معیشت آنها که می‌گوییم اعم از درآمد، اشتغال، کاهش تورم و امثال این مسائل را دربر می‌گیرد. اگر بخواهند این را حل کنند، لازمه‌اش این است که برجام به نتیجه برسد. حالا هرچقدر دولت بگوید ما اقتصاد را به برجام گره نمی‌زنیم، اینکه اقتصاد را به برجام گره بزنند یا نزنند دست کسی نیست، اقتصاد با برجام یکی شده است.

او همچنین گفته است: این یک تصور واهی است که ما بدون برجام هم می‌توانیم اقتصادی داشته باشیم، که وضع معیشت مردم را بهبود بخشیم. اگر آنها می‌خواهند عملکرد موفقی از خودشان به جا بگذارند که در مردم رضایتمندی به وجود آید، شرط لازمش این است که برجام به نتیجه برسد...آخرش کاری کنند که این مذاکرات به نتیجه برسد. نه این که این را آنقدر پیچ و خم دهند که به نتیجه نرسد یا این که آن دستاوردها را برای اقتصاد کشور نداشته باشد. توصیه من این است که توجه داشته باشند واقعا برای موفقیت دولت و برای حل مشکلات مردم، هیچ چیزی حیاتی‌تر از به نتیجه رساندن برجام و باز شدن ارتباط‌های اقتصادی کشور، چه در بحث فروش نفت، چه در بحث مبادلات بانکی و امثال اینها نیست.

*حیاتی جلوه‌دادن برجام برای مردم و تأکید بر اینکه همه‌چیز توسط برجام به گروگان برده شده؛ همان مسیر غلطی است که در دولت آقای روحانی هم توسط ستاد مشترک اعتدال و اصلاحات پیموده شد و علاوه بر بیدستاوردی، موجب برخی مشکلات اقتصادی برای مردم و ایران شد.

این حرف ابلهانه در حالی است که مردم و ایران اسلامی تا قبل از دولت آقای روحانی و در سخت‌ترین روزهای جنگ و تحریم نیز به حیات معقول خویش ادامه داده بودند و به پیشرفت‌های عمده‌ای نیز رسیده بودند که اتفاقا برجامِ روحانی و یارانش موجب خلل در برخی از این پیشرفت‌ها شد.

دقت شود که نظیر اظهارات میردامادی حتی به لحاظ منطق استراتژیک نیز غلط است و به همین دلیل می‌بینیم که در کشورهای بحران زده‌ی دنیا هم حتی کسی از سیاست‌مداران آنها حاضر نیست تمام دنیا و آخرت مردم و کشور مذکور را به یک توافق خارجی گره بزند.

و البته این کار از کسانی که در فتنه سال ۸۸ قصد به آتش کشیدن کشور و نظام را داشتند هیچ بعید نبوده و نیست!

اکنون نیز بایستی تأکید کرد که برجام و توافق در صورت تحقق، همان دستاوردی را خواهد داشت که در دولت آقای روحانی داشت. تقریبا هیچ...

نظر شما