شناسهٔ خبر: 51883341 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تشکری هاشمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

٢ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل فعالیت‌های عمرانی خطوط ٦ و ٧ مترو نیاز است

موج نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، گفت: برای اتمام فعالیت‌های عمرانی ایستگاه‎ها و تکمیل خطوط ٦ و ٧ مترو، باید حدود ٢ هزار میلیارد تومان هزینه شود.

صاحب‌خبر -

جعفر تشکری‌هاشمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اشاره به بازدید از خطوط ٦ و ٧ مترو و میزان روند توسعه آن، افزود: اقدامات باقی مانده عمرانی در خطوط ٦ و ٧ مترو، جزئی است و عمده فعالیت‌های عمرانی در برخی ایستگاه‌ها تمام شده است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه حاکی از آن است که برای اتمام کارهای عمرانی ایستگاه‎‌ها و تکمیل خطوط ٦ و ٧ مترو، باید حدود ٢ هزار میلیارد تومان هزینه شود.

عضو شورای شهر تهران، با اشاره به خرید تجهیزات برای ایستگاه‌ها، بیان داشت: خوشبختانه علاوه بر تولیدات داخل، قراردادهایی برای تهیه تجهیزات در اختیار است که بایستی منابع لازم تامین شود.

تشکری‌هاشمی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده، حدود ٣٥٠٠ میلیارد تومان برای مجموع کارهای عمرانی و تجهیزات ایستگاه‌ها نیاز است که البته این عدد، هنوز قطعی نیست.

وی درباره اقدامات تکمیلی خطوط ٦ و ٧ مترو مانند داشتن دپو، پارکینگ و پایانه‌ها، تصریح کرد: اگر هزینه ایجاد دپو در خطوط ٣ ، ٦ و ٧ مترو  را به هزینه تکمیل فعالیت‌های عمرانی و تجهیزات ایستگاه‌ها اضافه کنیم، مجموعا ٨ تا ٩ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام کار نیاز است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران، گفت: می‌توان پیش بینی کرد که در سال آینده، به جز ایجاد دپوها، پارکینگ‌ها و پایانه‌ها، دیگر کارها به اتمام برسد؛ حال در این میان، اگر بودجه شهرداری نیز اجازه داد حتما دپوها و پایانه ها به آن اضافه خواهد شد.

نظر شما