شناسهٔ خبر: 51871169 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رپرتاژ آگهی/

چگونه ارزان به مشهد سفر کنیم؟

مشهد مقدس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که حتی در بین مسافران خارجی هم شناخته شده است. سفر به این شهر مانند دیگر مقاصد هزینه‌هایی دارد که با کمی دقت می‌توان آن را کاهش داد. قیمت بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار و همچنین رزرو هتل و وعده‌های غذایی مهم‌ترین مواردی است که هزینه سفر را تعیین می‌کند. البته فاکتورهای دیگری هم مثل حمل و نقل درون شهری وجود دارد که بخشی از هزینه‌های سفر را به خود اختصاص می‌دهد.

صاحب‌خبر -

اگر مشتاقید که بدانید چگونه می‌توان ارزان به مشهد سفر کرد، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

هزینه‌های سفر به مشهد شامل چیست؟

قبل از اینکه بدانیم چطور می‌توان ارزان به مشهد سفر کرد، بد نیست تا با هزینه‌هایی که با آن رو به رو هستیم آشنا شویم. اولین هزینه خرید بلیط هواپیما مشهد است. به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیما این مورد یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده سفر است. به همین دلیل در سال‌های اخیر قطار و اتوبوس به جایگزین دیگری برای آن تبدیل شده‌اند. به هرحال با هر وسیله نقلیه‌ای که قصد سفر داشته باشید، باید هزینه آن را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای سفرتان در نظر بگیرید. مورد دیگر رزرو هتل مناسب برای اسکان است. بسته به اینکه شما هتل لوکس و یا مهمانسرا را برای اقامت انتخاب می‌کنید، هزینه سفرتان نیز متغیر خواهد شد. به همین دلیل می‌توان اسکان را دومین فاکتور تعیین کننده قیمت سفر به مشهد مقدس دانست. در نهایت وعده‌های غذایی و هزینه حمل و نقل از دیگر مواردی است که در سفر شما هزینه‌ای به خود اختصاص می‌دهد. لذا بهتر است برای آن نیز چاره‌ای بیاندیشید.

 

رزرو بلیط هواپیما و قطار

2

اگر می‌خواهید با هواپیما راهی مشهد شوید، پیشنهاد ما به شما این است که خرید بلیط لحظه آخری را در برنامه خود قرار دهید. با این کار صرفه‌جویی دقیقی در رزرو بلیط هواپیما مشهد تهران خواهید داشت. البته این نکته نیزحائز اهمیت است که در چه ایامی راهی سفر می‌شوید. معمولا روزهای تعطیل و تابستان شلوغ‌ترین ایام برای سفر به مشهد است. در این مدت شاهد افزایش قیمت بلیط‌ها هستیم. پس بهتر است تا برای کاهش هزینه‌های خود زمان دیگری را برای سفر انتخاب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که قطارهای متنوعی از تهران به مقصد مشهد و بلعکس فعالیت می‌کنند که با بهترین قیمت به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند. لذا سفر با قطار نیز می‌توان مقرون‌ به صرفه‌ترین وسیله حمل و نقل باشد. در نهایت اتوبوس نیز یکی دیگر از موارد انتخابی مسافران است که به دلیل بعد مسافت و ایجاد خستگی زیاد به گردشگران پیشنهاد نمی‌شود.

 

رزرو هتل در مشهد

3

هتل های مشهد از تنوع خوبی برخوردارند. از هتل‌های ساده و کم امکانات گرفته تا مراکز اقامتی لوکس و مجلل! شما بسته به بودجه‌تان حق انتخاب زیادی دارید. لازم است بدانید که با کمی جست و جو می‌توانید هتل‌هایی با قیمت‌های مناسب و در نزدیک حرم رزرو کنید که خدمات خوبی هم دارند. در اطراف حرم انواع هتل آپارتمان وجود دارد که با قیمت‌های مطلوب به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کنند. تنها کافیست وقت بگذارید و در این باره تحقیق کنید. لازم به یادآوری است که در صورت اسکان در هتل‌های دور از حرم متحمل هزینه‌های رفت و آمد خواهید شد. پس این نکته را فراموش نکنید که نزدیکی به حرم باعث کاهش هزینه‌های سفرتان می‌شود. هتل آپارتمان‌های کنعان، آفرین، آبان طلایی، تعطیلات و تبسم از جمله نزدیک‌ترین مراکز اقامتی به حرم شمرده می‌شوند که قیمت مطلوبی دارند.

 

از رستوران‌های نزدیک حرم غافل نشوید

نزدیک حرم امام رضا در مشهد مقدس رستوران‌هایی وجود دارد که با فضای نه چندان مجلل خود به سرو انواع غذاها می‌پردازند. اکثر این رستوران‌ها از کیفیت خوبی برخوردارند و در کاهش هزینه سفر بسیار مفیداند. با این کار هم غذایی محلی نوش جان کرده و هم هزینه‌های خود را کاهش می‌دهید. ناگفته نماند اگر هتل آپارتمان برای محل سکونت خود انتخاب می‌کنید، می‌توانید بیش از پیش در هزینه سفر به مشهد صرفه‌جویی کنید. چرا که اینگونه مراکز اقامتی امکانات آشپزی و سرو غذا برای مسافر در داخل اتاق تدارک دیده‌اند. از جمله مناسب‌ترین رستوران های نزدیک حرم می‌توان به رستوران بابا قدرت، رستوران سدروس، رستوران رضایی، انصار الزهرا و معین درباری اشاره کرد.

 

زمان سفر به مشهد در هزینه سفر تاثیرگذار است

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در سفر ارزان به مشهد زمان راهی شدن به این شهر است. همانگونه که در بالاتر گفتیم اگر در ایام خاص مثل تعطیلات و مناسبت‌ها به مشهد سفر کنید، احتمالا باید هزینه‌های بیشتری برعهده بگیرید. در این مدت قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا کرده و مراکز اقامتی مقرون به صرفه خیلی زود رزرو می‌شوند. بنابراین بهتر است تا برای کاهش هزینه سفر به مشهد در فصل خلوتی و روزهای کاری راهی این دیار شوید.

 

از سایت‌های تخفیف کمک بگیرید

بعضی از وب سایت‌ها با ارائه کدهای تخفیف سعی می‌کنند مسافران را جذب خود کرده و از هزینه‌های آن‌ها بکاهند. به همین دلیل خوب است تا با خرید کارت تخفیف از آن‌ها در هزینه‌های مراکز تفریحی و رستوران‌ها صرفه‌جویی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از سفر به مشهد مقدس به این گونه وب سایت‌ها مراجعه کرده و کارت تخفیف مورد نظر را تهیه کنید. با این کار مجبور نیستید خرید خود را به دقیقه آخر موکول کنید. با کمی سرچ در اینترنت می‌توانید با این گونه سایت‌ها آشنا شوید.

 

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه سفر به مشهد استفاده از حمل و نقل عمومی است. اتوبوس‌های شهری، مترو و تاکسی بهترین گزینه برای تردد به شمار می‌آیند. با کمک آن‌ها دیگر مجبور نیستید از تاکسی اختصاصی استفاده کرده و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهید.

 

تور مشهد؛ انتخابی عالی برای سفری ارزان

از دیگر راه‌های کاهش هزینه‌های سفر می‌توان تور مشهد را نام برد. همراه شدن با تور باعث می‌شود تا در هزینه‌ خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و تردد خود صرفه جویی خوبی به عمل آورید. زیرا آژانس مسافرتی با رزرو عمده خدمات گردشگری هزینه‌های سفر مسافرانش را کاهش می‌دهد. گاهی اوقات دیده شده که هزینه تور مشهد با قیمت بلیط هواپیما برابری کرده است که بسیار به نفع مسافران است. همراهی با تور باعث می‌شود تا از دیگر خدمات مانند بیمه مسافرتی، میان وعده، گشت شهری، راهنمای حرفه‌ای و ترانسفر برخوردار شوید. خدماتی که اگر به صورت انفرادی به سفر بروید، ممکن است دریافت نکنید. لذا اگر دوست دارید تا زحمت رزرو هتل و بلیط را به جان نخرید، همراه شدن با تور مشهد را به شما توصیه می‌کنیم.

چند نکته طلایی که باید بدانید

  • با اسکان در هتل آپارتمان هم در هزینه اسکان و هم در هزینه وعده‌های غذایی صرفه جویی می‌کنید.
  • از تور لحظه آخری مشهد غافل نشوید.
  • قطار پنج ستاره زندگی، فدک، نور الرضا، پردیس و قطار اتوبوسی از جمله محبوب‌ترین قطارهای مسیر تهران – مشهد محسوب می‌شوند.
  • فصل بهار بهترین زمان سفر به مشهد مقدس است، ولی ایام نوروز اوج شلوغی این شهر به شمار می‌آید.
  • بهتر است قبل از راهی شدن محل اقامت و کارت تخفیف مراکز تفریحی را تهیه کنید.
  • در صورت سفر با هواپیما از چند هفته زودتر بلیط خود را رزرو نمایید.

کلام پایانی

سفر ارزان به مشهد هدف مسافران زیادی است. امروزه اکثر گردشگران تلاش می‌کنند تا با کاهش هزینه‌هایشان بتوانند سفری خاطره‌انگیز را رقم بزنند. اگر شما هم تمایل به سفر به مشهد دارید، می‌توانید با تور مشهد سفرمارکت همراه شده و یا رزرو بلیط هواپیمای خود را از همکاران ما بخواهید. تلاش ما این است که با بهترین خدمات فراموش‌نشدنی‌ترین لحظات را برایتان رقم بزنیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما