شناسهٔ خبر: 51860614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف در ۸ استان از فردا/ افزایش ارتفاع موج در دریای خزر

سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی از غرب کشور از بعدازظهر فردا با صدور هشداری از بارش باران و برف و وزش باد در برخی استان‌های کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که در شهرهای صنعتی و پر جمعیت باعث افزایش آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا خواهد شد؛ البته در سواحل شمالی کشور بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

از بعدازظهر فردا با نفود سامانه بارشی از غرب کشور در شمال ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،ارتفاعات در غرب و شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف پیش بینی شده است.
 
روز سه‌شنبه  بارش‌ها علاوه بر این مناطق به شمال خوزستان، لرستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران کشیده خواهد شد. در این روز بارش در شمال کرمانشاه و غرب کردستان شدت خواهد داشت.
 
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی و بارش برف، وزش باد، کاهش دما و کولاک برف در روزهای دوشنبه تا بعدازظهر سه‌شنبه خبر داد.
 
براساس این اطلاعیه منطقه اثر این سامانه فردا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و شمال کرمانشاه و روز سه‌شنبه استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان و نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که احتمال باعث پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش دما، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.
 
روز چهارشنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.
 
از روز پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، بارش‌ها در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود، ضمن آنکه اواخر وقت روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در غرب کشور بارش خواهیم داشت.
 
روزهای جمعه و شنبه آینده در نیمه غربی کشور بارش برف و باران خواهیم داشت.
 
سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد سواحل شمالی کشور در روز جاری خبر داد که باعث مواج شدن دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان خواهد شد و ارتفاع موج می‌تواند در سواحل تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر افزایش پیدا کند.
 
روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد و روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.
 
آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود و با هوای ناسالم برای گروه‌های حساس با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای۱۱درجه پیش‌بینی می‌شود.
 
بندرعباس امروز با دمای ۲۲ درجه گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۴ درجه سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
انتهای پیام

نظر شما