شناسهٔ خبر: 51855324 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تکلیف معاونت کلیدی وزارت ورزش چگونه مشخص شد؟

پولادگر معارفه شد، هادی ساعی نه!

سوال اصلی اینجاست؛ اگر پولادگر روز چهارشنبه به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می شد، چه کسی امروز روی صندلی معاونت قهرمانی وزارت ورزش نشسته بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، صدور حکم معاونت قهرمانی وزارت ورزش برای پولادگر فقط 72 ساعت بعد از شکست او در انتخابات فدراسیون تکواندو، بدون شک یکی از عجیب ترین اتفاقات ورزش ایران در ماه‌هایی بوده که سجادی در راس وزارت ورزش قرارگرفته است. 


عجیب‌ترین بخش ماجرا اینجاست که هادی ساعی به عنوان برنده انتخابات فدراسیون تکواندو هنوز روی صندلی ریاست این فدراسیون مستقر نشده، اما پولادگر که در این انتخابات شکست خورده، امروز در وزارت ورزش معرفی و روی صندلی معاونت قهرمانی مستقر شده است. 


اما سوال اصلی اینجاست؛ اگر پولادگر روز چهارشنبه به عنوان رییس فدراسیون انتخاب می شد، چه کسی امروز روی صندلی معاونت قهرمانی وزارت ورزش نشسته بود؟ از 21 آذرماه که علی نژاد از این سمت استعفا کرد، حرف از حضور پولادگر در وزارت ورزش مطرح شد، اما گویا رییس قدیمی فدراسیون تکواندو اولویتش را ماندن در این فدراسیون قرار داده بود و رفتن به وزارت ورزش را منوط به شکست در انتخابات کرده بود. البته که چنین فرضیه ای با توجه به جایگاهی که در ورزش ایران برای معاون ورزش قهرمانی در نظر گرفته شده،‌ کمی دور از ذهن به نظر می رسد. 


به هر حال شاید آن هایی که روز چهارشنبه از روی کار آمدن هادی ساعی و پایان دوره 21 ساله رییس قدیمی تکواندو ابراز خوشحالی کرده بودند، بیش از همه امروز از تصمیم حمید سجادی شوکه هستند! 

 

 


پولادگر که اکثر دوران مدیریت ورزشی خود را در سه دهه اخیر در فدراسیون تکواندو سپری کرده، حالا باید وارد فضایی جدید شود و با تمامی 51 فدراسیونی که زیر نظر معاونت قهرمانی فعالیت می کنند، در ارتباط مستقیم باشد. مشخص نیست ارتباط بین سجادی و پولادگر چقدر نزدیک بوده و خواهد بود، اما به هر حال معاونت قهرمانی اجرا کننده سیاست های وزارتخانه در بخش فدراسیون هاست. البته که پولادگر احتمالا وارد فضای فوتبالی و حواشی این رشته نیز خواهد شد؛ همانطور که نفراتی همچون داورزنی و علی نژاد نیز ناخواسته به چنین حاشیه هایی برخوردند.


همانطور که پولادگر در مراسم معارفه اش هم گفته، بزرگترین چالش پیش روی او بازی های آسیایی و موفقیت کاروان ایران در این رویداد خواهد بود. با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک هم یک انتخابات سرنوشت ساز را در پیش دارد، معاونت قهرمانی باید فدراسیون ها را بیش از قبل زیر نظر بگیرد و در نقش حامی ظاهر شود.


و البته مهمترین بخش ماجرا به فدراسیون تکواندو برمی گردد؛ جایی که پولادگر با زیر و بم آن آشناست، اما حالا باید نقش نظارتی و حمایتی خود را در قبال آن ایفا کند. پولادگر که نایب رییسی کنفدراسیون آسیا را برعهده دارد، می تواند با نگاه ویژه به تکواندو و همکاری نزدیک با ساعی، این رشته را به روزهای اوج خود بازگرداند.

نظر شما