شناسهٔ خبر: 51855077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

موج نیوز

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: قیام ۱۹ دیماه مردم شهر دارالعباده قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: خواستگاه این حرکت، مرکز علم و وحیانیت یعنی شهر مقدس قم بوده و بعد از قیام ۱۵ خرداد نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی است و نشان از پیشتازی  شهر علم و فقاهت و بیانگر خاستگاه فکری و اعتقادی غنی  نهضت اسلامی است.

او گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه همراه با مجاهدت های فقیهان در دو جبهه  مبارزه با تحجر از یک سو و مبارزه با روشنفکری وابسته به غرب ایستادگی کردند.

دشتی گفت: همچنین با تدابیر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی در مقابل طاغوت رضاخانی مقاومت کرده و حوزه علمیه قم نیز با رهبری امام راحل در سال ۵۶ پیشتازی کرده و موفق به پیروزی نهضتی به عظمت انقلاب اسلامی شدند.

او گفت: هدف چنین نهضتی تبدیل اسلام به یک سبک زندگی است و حتی امروز نیز نظام اسلامی با تهدیداتی از سوی استکبار نظیر تحریم، جنگ، ترور و ... روبه روست اما با فداکاری مردم، جبهه اسلامی در تلاش است تا فضای استکبار را تنگ کند و راه را برای پیشبرد هرچه بهتر انقلاب باز کرده و امیدواریم شاهد پیروزی و توفیق روز افزون ایران اسلامی در عرصه های مادی و معنوی باشیم.

نظر شما