شناسهٔ خبر: 51808782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

معترضان اقامتگاه رئیس‌جمهور قزاقستان را آتش زدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- اقامتگاه رئیس‌جمهور قزاقستان پس از تصرف از سوی معترضان به آتش کشیده شد.

به گزارش شفقنا، شبکه تلویزیونی المیادین امروز چهارشنبه در خصوص تحولات جاری در قزاقستان اعلام کرد که هم زمان با ادامه اعتراض ها در این کشور، معترضان اقامتگاه «قاسم جومارت توقایف» رئیس‌ جمهور را اشغال کرده و به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام این رسانه، فرماندار نظامی شهر «آلماتی» گفت که حدود ۵۰۰ غیرنظامی در جریان ناآرامی های اخیر زخمی شده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، معترضان به برخی از ساختمان های اداری در آلماتی- بزرگترین شهر قزاقستان- حمله ور شدند.

الجزیره در این باره گزارش کرد: ریس جمهور قزاقستان در واکنش به تحولات اخیر اعلام کرد که شخصاً ریاست شورای امنیت ملی را برعهده گرفته و بدون توجه به شرایط، در کشورش خواهد ماند.

«قاسم جومارت توقایف» در این خصوص گفت: من در پایتخت و در کنار مردم خواهم بود. به زودی پیشنهادات جدیدی در ارتباط با انتقال قدرت در کشور را اعلام خواهم کرد. در جریان اعتراضات، با ناقضان قانون به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش شفقنا، پس از افزایش بهای سوخت، هزاران معترض در دوم ژانویه در شهر جانااوزن که قطب تولید نفت و صحنه درگیری‌های مرگبار در دهه گذشته میان معترضان و پلیس بود، به خیابان‌ها آمدند. سپس اعتراضات به دیگر شهرهای قزاقستان کشیده شد و درگیری میان پلیس و معترضان شکل گرفت.

اعتراضات تا جایی پیش رفت که رییس جمهور قزاقستان حالت فوق العاده اعلام کرد و استعفای دولت را پذیرفت. اعتراضات در قزاقستان همچنان ادامه دارد و بیش از ۲۰۰ نفر در جریان «فعالیت های غیرقانونی» در شب گذشته بازداشت شدند.

نظر شما