شناسهٔ خبر: 51802097 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده ادامه دارد

ساناز باقری راد

رئیس جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی هوایی به مناطق سیل زده خبر داد و گفت: حمایت های معیشتی و روانی از شهروندان متاثر از سیل در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط تلفنی با برنامه صبح بخیر ایران در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت: روز گذشته در راستای بررسی میدانی روند امدادرسانی به شهروندان وارد استان هرمزگان شدیم. خوشبختانه به همت استاندار جهادی استان هرمزگان همکاری خوبی انجام و خدمات خوبی به آسیب دیدگان از سیل ارائه شد.

وی افزود: آب از منازل شهروندان نیز تخلیه و اقلام زیستی و بسته‌های غذایی در میان شهروندان توزیع شده است. مردم استان هرمزگان مردمی نجیب و بسیار خوب هستند و شایسته دریافت بهترین خدمت‌اند و ما تا آخرین لحظه در کنار مردم استان هرمزگان خواهیم بود. با وجود اینکه خسارت‌های زیادی به شهروندان وارد شده اما آنها قدردان خدمت رسانی‌ها بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: وضعیت در استان فارس و کرمان پایدار است. در استان سیستان و بلوچستان نیز بارندگی تمام شده اما راه‌های مواصلاتی همچنان مسدود است و به همین علت بواسطه ناوگان هوایی امدادرسانی به مردم شهرستان‌های کنارک و چابهار در دستور کار قرار گرفته است.

کولیوند ادامه داد: ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در عرصه کمک رسانی به خوبی حاضر شدند و سه فروند هواپیما در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت و به این وسیله بزرگ‌ترین محموله امدادی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح عملیات امدادرسانی به مناطق سیل زده گفت: در ابتدا عملیات جست و جو و نجات در دستور کار قرار گرفت، سپس اسکان اضطراری برای سیل زدگان فراهم شد و اکنون نیز اقلام زیستی در میان شهروندان توزیع شده است. حمایت‌های خدماتی و روانی نیز از سیل زدگان انجام خواهد شد و تا بازگشت مناطق جنوبی کشور به وضعیت عادی، از تمام ظرفیت ملی بهره خواهیم جست تا زندگی شهروندان وضعیت مناسبی پیدا کند.

نظر شما