شناسهٔ خبر: 51790997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

همرزم سردار سلیمانی:

قاسم سلیمانی قله بلند انقلاب بود

همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، قله بلند و پرافتخار انقلاب و نظام اسلامی بود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سردار عباسعلی ییلاقی اشرفی» در یادواره دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که شامگاه سه شنبه با حضور علما، روحانیون، مسئولان، خانواده شهداء و مردم مومن و انقلابی در «مسجد قائم» محله گرگانجدید شهر گرگان برگزار شد، اظهار کرد: سردار سلیمانی برای رسیدن به جایگاه رفیع شهادت سختی ها و مشقت های فراوانی را متحمل شد، شخصیت پرآوازه ای پیدا کرده بود؛ ولی تواضع و فروتنی اش بالا بود.

به گفته وی؛ آن شهید بنده مخلص و عبد واقعی خداوند بود، با آنکه همیشه در وسط میدان بود، به بلوغی رسیده بود که نمی خواست دیده شود.

همرزم سردار شهید سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی خودش را سرباز کوچک انقلاب و رهبری می دانست، گفت: این شخصیت بی نظیر با آنکه به مقام فرمانده لشکر سپاه قدس رسیده بود؛ ولی دوست داشت او را سرباز کوچک اسلام خطاب کنند.

وی، افزود: اشکی که رهبر معظم انقلاب لحظه شهادت سردار سلیمانی ریخت و احساس بغضی که در گلوی عاشقانش ترکید هنوز از یادمان نرفته است.

به گفته وی؛ شخصیت خاکی آن شهید والامقام آنقدر رشد یافت که شخصیت جهادی بی نظیری در سطح جهان شد.

سردار ییلاقی اشرفی با یادآوری اینکه سردار
آن شهید بنده مخلص و عبد واقعی خداوند بود، با آنکه همیشه در وسط میدان بود، به بلوغی رسیده بود که نمی خواست دیده شود
سلیمانی جلو گسترش و نفوذ گروه های افراطی و الحادی را در جهان اسلام گرفت، تصریح کرد: با آنکه بیش از 40 کشور از گروه های تکفیری حمایت می کردند، حاج قاسم با همرزمانش آنها را به اضمحلال کشاندند.

وی، ادامه داد: شهید سلیمانی در جبهه های سخت نبرد با داعش چندین بار تا مرز شهادت رفته بود؛ ولی خداوند می خواست او به دست شقی ترین افراد روزگار به شهادت برسد.

به گفته وی؛ فداکاری و مقاومتی که حاج قاسم و دیگر شهدای مقاومت انجام دادند باعث ایجاد امنیت و آسایش در داخل کشور شد و اگر آنها نبودند اکنون باید داخل کشور با دشمنان می جنگیدیم.

همرزم سردار سلیمانی با اعلام اینکه «سوریه» نخستین کشوری بود که جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخت، ابراز کرد: این کشور با آنکه حزب بعث بود در دوران 8 ساله دفاع مقدس با ارسال سلاح از ایران در مقابل صدام بعثی حمایت کرد.

وی، افزود: سوریه دوستی و رفاقت خودش را با ایران به خوبی نشان داده بود، به همین خاطر رزمندگان اسلام نیز این کشور را در مقابله با گروه های تکفیری تنها نگذاشتند.

به گفته وی؛ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان از نزدیک حاج قاسم را می شناخت و بسیار او را دوست می داشت و آرزو می کرد پیشمرگ سردار سلیمانی باشد.

تلاوت کلام الله مجید توسط قاری برجسته، نواختن مارش نظامی نیروهای بسیجی، اجرای آهنگ و سرودهای حماسی و انقلابی نوجوانان و دکلمه خوانی خواهر نونهال در وصف شهدای انقلاب از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما