شناسهٔ خبر: 51784034 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

انواع کاربرد های شیشه رنگی

ویترای که می توان آن را به نوعی یک شیشه رنگی به حساب آورد، یک اثر هنری فوق العاده است که نور های بسیار زیبایی دارد این شیشه ها الگو های جالبی دارد و می تواند رنگ های زیبایی را در محیط ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

شیشه لاکوبل که می توان آن را به نوعی یک شیشه رنگی به حساب آورد، یک محصول ساختمانی  فوق العاده است که رنگ های بسیار زیبایی دارد. شیشه رنگی نمونه های جالبی دارد و می تواند رنگ های زیبایی را در محیط ایجاد کند. قبل از این، از شیشه های رنگی بیشتر در اماکن مقدس مانند مسجد ها و کلیسا ها استفاده می شد. ولی با پیشرفت صنعت شیشه های رنگی، امکان استفاده از آن در ملک های تجاری یا منزل های شخصی نیز ممکن شده است. دو نوع محبوب و پر استفاده شیشه های رنگی، شیشه دکوراتیو و شیشه لاکوبل هستند که هر کدام نیز قابلیت خاص خودشان را دارند. همچنین از شیشه رنگی میتوان در دیوارپوش های شیشه ای و دیوارپوش های اداری استفاده کرد. شیشه رنگی دیوارپوش بیشتر در لابی و فضای راهروها و دور آسانسور و دیوارهای داخلی شرکت ها استفاده می شود.

شیشه های رنگی دارای ضخامت های مختلفی از شیشه ۴ میل ۵ میل ۶ میل و ۱۰ میل هستند که دارای ۳۵ رنگ تنوع رنگی و ۱۰ سال گارانتی رنگ می باشند.بیشترین کاربرد شیشه رنگی مشکی و شیشه رنگی سفید وشیشه رنگی طوسی و کاراملی کرم قرمز ابی زرد سبز و قهوه ای میباشد.شیشه های رنگی به صورت پست رنگ و کوره ای تولید می شوند.تنوع رنگی شیشه رنگی بسیار بالاست.از شیشه رنگی در تمام ساختمان های اداری تجاری و مسکونی استفاده می شود.شیشه رنگی یک محصول ساختمانی مدرن و جدید می باشد. بهترین نوع شیشه رنگی مربوط به کشور بلزیک می باشد.در ایران شیشه رنگی سوپرکلییر تولید و اجرا می گردد. شیشه های رنگی دارای یک لایه برچسپ ایمنی در پشت رنگ هستند که مقاومت شیشه رنگی را بسیار بالا می برند.

اگر شما هم با دیدن این شیشه های رنگارنگ وسوسه شده اید که از آن ها در در منزل مسکونی یا محل کار یا شرکت خود استفاده کنید، می توانید با خواندن این مقاله ایده های جالبی برای استفاده از آن ها پیدا کنید. ما در این مقاله چند پیشنهاد جالب و شگفت انگیز را در اختیار شما گذاشته ایم تا بتوانید از شیشه رنگی در منزل خود استفاده کنید و به زیبایی خانه خود بیفزایید.

1. استفاده در درب ها

درب ها یکی از مهم ترین قسمت های خانه هستند که به طور طبیعی مانع وارد شدن نور طبیعی به داخل منزل می شوند. با این حال، شما می توانید از شیشه های رنگی و شیشه های لاکوبل در ساخت درب های خانه خود استفاده کنید. با این کار می توانید ضمن حفظ حریم خصوصی، جریان نور طبیعی را به خانه بیاورید. زیرا شیشه های رنگی، در صورتی که با نور تماس پیدا کنند، به طور طبیعی آن نور را تقویت وبازتاب می کنند از شیسه رنگی با ضخامت ۱۰ میل و شیشه رنگی 6 میل به صورت سکوریت در درب های ورودی و درب های شرکت و محل کار استفاده می شود.

همچنین با استفاده از شیشه رنگی می توان جلوه ای تازه به درب داد و از زیبایی آن لذت برد. شیشه دکوراتیو و شیشه لاکوبل، هر دو برای استفاده در درب های منزل مناسب هستند و می توان از آن ها بهره گرفت.شیشه های رنگی قابلیت سکوریت و نشکن شدن را دارا هستند.

2

2. استفاده در بک اسپلش آشپزخانه(شیشه بین کابینت)

آیا به دنبال راهی ارزان هستید که با آن بتوانید جلوه ای تازه به آشپزخانه خود بدهید ولی ایده ای ندارید؟

شما می توانید برای زیباتر شدن آشپزخانه خود از شیشه های رنگی در بک اسپلش به عنوان شیشه بین کابینت از آن استفاده کنید. شما می توانید رنگ ها و الگو های شیشه خود را به سبک آشپزخانه خود سفارشی سازی کنید و بتوانید با دکور آشپزخانه خود هماهنگ کنید. همچنین استفاده از شیشه لاکوبل در بک اسپلش آشپزخانه موجب می شود تا نگه داری و تمیز کردن آن آسان تر شود.

نصب پنجره هایی با شیشه های رنگی

پارتیشن هایی با شیشه رنگی می تواند ظاهری زیبا و منحصر به فرد را به اتاق های خانه شما بیاورد. شما می توانید با استفاده از رنگ های هماهنگ با اتاق، در شیشه های پنجره این زیبایی را دو چندان کنید.

همچنین در مورد پارتیشنهای اداری  که در آن ها شیشه رنگی به کار رفته باید گفت که این شیشه ها نیز مانند پنجره های معمولی در حفظ حریم خصوصی موفق عمل می کنند و حتی نسبت به آن ها دارای مزایای بیشتری نیز هستند. برای مثال این پنجره ها می توانند جریان نور طبیعی را در اتاق تقویت کنند. همچنین در صورت استفاده از این پنجره ها، دیگر نیازی به پرده برای پنجره نخواهید داشت. همچنین میتوان از شیشه رنگی دوجداره نیز استفاده کرد.

3

  1. پارتیشن های شیشه ای رنگی

پارتیشن ها یکی از ابزار های مفیدی هستند که می توانند اتاق و یا منزل شما را به قسمت های کوچک تری تقسیم کنند که برای استفاده های چند منظوره بسیار مفید هستند. شما می توانید با استفاده از شیشه رنگی در این پارتیشن ها، بدون این که در زمینه دکور و حریم خصوصی چیزی را از دست بدهید، یک فضای زیبا ایجاد کنید. در پارتیشن اداری شرکت تترافرم از دو لایه شیشه رنگی لاکوبل با ضخامت 5 میل استفاده و درون پروفیل های الومینیومی نصب میکند. همچنین حتما نیازی نیست که از شیشه های رنگی استفاده کنید. در صورتی که از شیشه های رنگی خوشتان نمی آید می توانید از شیشه های مات بدون رنگ استفاده کنید.

  1. استفاده از شیشه رنگی در  دیوار های لابی  

خانه های که لابی یا ورودی دارند، معمولا از شیشه لام.بل رنگی دیوارپوش در اطراف راهرو های ورودی استفاده می کنند که با این کار می توان حریم خصوصی لابی را تامین کرد. استفاده از شیشه رنگی در این دیوارهای لابی و ساختمان های تجاری و اداری می تواند آن را زیبا تر کند. همچنین شیشه های رنگی به علت وجود عایق حرارتی و لمینت پشت شیشه رنگی می توانند در کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش به شما کمک کنند.

4

  1. درب کابین دوش با شیشه های رنگی

درب حمام هایی که طراحی آن ها از شیشه است، می توان از شیشه های رنگی استفاده کرد. استفاده از شیشه های رنگی می تواند ظاهری تازه به حمام شما بدهد و آن را زیبا تر از گذشته کند. زیرا استفاده از شیشه های بی رنگ در کنار کاشی های سفید حمام گاهی می تواند کمی کسل کننده باشد.در شیشه های دوردوشی و حمام های شیشه ای هم می توان از شیشه رنگی یا شیشه لاکوبل بهره برد.ابعاد شیشه رنگی در حمام بیشتر به ارتفاع ۲ متر و عرض دلخواه میباشد. از شیشه رنگی میتوان به عنوان دیوارپوش به جای کاشی یا سرامیک استفاده کرد که همگی سکوریت می باشند و دارای ابعاد و تایل های بزرگی هستند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه های رنگی به خصوص شیشه دکوراتیو درب حمام های شیشه ای این است که می توانند نور ورودی را تقویت کنند که این باعث می شود دوش لذت بخش تری داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله انواع کاربرد های شیشه های رنگی را مرور کردیم. این شیشه ها می توانند جریان نور را تقویت کنند و علاوه بر آن جلوه ای تازه به خانه شما بدهند. ما نیز برای استفاده از آن ها 6 ایده جالب را شرح دادیم که شما می توانید با مطالعه آن ها به ایده دیگری نیز دست پیدا کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است .

نظر شما