شناسهٔ خبر: 51771692 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

شرکت راه آهن اعلام کرد:

حمل قطار دوم در مسیر کریدور ITI با همکاری ایران، پاکستان و ترکیه

پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI حرکت قطار دوم از مورخ ۸ دی از مبدا کشور پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در […]

صاحب‌خبر -


پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI حرکت قطار دوم از مورخ ۸ دی از مبدا کشور پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه انجام شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از انجام عملیات موفق حمل قطار اول در مسیر کریدور ITI، حرکت قطار دوم توسط ۲۴ واگن مسقف پاکستانی از مورخ ۸ دی از مبدا پاکستان با هماهنگی گمرکات، راه آهن و فورواردرهای مسئول در کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه صورت پذیرفته است. در این پروژه، ۵۲۵ تن محموله پودر سنگ تالک در بسته بندی ۵۰ کیلوگرمی از بندر خشک آزاخل در پاکستان به مقصد استانبول در کشور ترکیه به مسافت ۶ هزار و ۴۴۰ کیلومتر از طریق مسیر ریلی ایران حمل می‌شود. این محموله توسط ۲۴ دستگاه واگن پاکستانی از مبدا آزاخل کشور پاکستان وارد مرز میرجاوه کشور ایران شده و پس از رسیدن به ایستگاه زاهدان و انجام تشریفات گمرکی تحت رویه ترانزیت و با انجام عملیات ترنسشیپمنت، به واگن‌های مسقف اروپایی منتقل و تحت بارنامه CIM با عبور از مرز رازی وارد کشور ترکیه می‌شود و تا مقصد نهایی در استانبول حمل خواهد شد. به گزارش راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفتنی است؛ در راستای افزایش تبادلات بین‌المللی در دوران مدیریت جدید راه‌آهن، اولویت‌دهی به تکمیل کریدورهای بین‌المللی و برقراری اتصال ریلی با کشورهای همسایه و سایر کشورها در راستای منافع مشترک اقتصادی و تقویت حمل و نقل ریلی مسافری و باری در دستور کار قرار گرفته است.
اختصاص دو رام قطار فوق العاده برای سالگرد شهادت سردار دل‌ها
همزمان با دومین سالگرد شهادت سپهید حاج قاسم سلیمانی، دو رام قطار مسافری علاوه بر قطارهای موجود برای جابه‌جایی مسافران عزیز از تهران به کرمان در نظر گرفته شده است.به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، یک رام قطار مسافری به ظرفیت ۳۶۰ نفر در ساعت۱۷:۱۵ روز یکشنبه ۱۲ دی ماه از تهران به کرمان اعزام شد و در ساعت ۱۸:۴۰ روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از کرمان به تهران باز خواهد گشت. همچنین دومین قطار به ظرفیت ۴۴۰ نفر در ساعت ۱۹:۳۵ روز یکشنبه ۱۲ دی از تهران به کرمان اعزام شد و در ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه ۱۳ دی ماه به تهران بازخواهد گشت.

معاون وزیر کشور:
منوریل در سفر رئیس جمهور به قم تعیین تکلیف شد
معاون وزیر کشور گفت: در سفر استانی رئیس جمهور و در جلسه بررسی  طرح‌های قطارشهری قم با حضور وزیران کشور و راه و شهرسازی تدابیری برای تکمیل مونوریل اندیشیده شد تا این طرح مهم که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهر هزینه داشته به چرخه حمل‌ونقلی وارد شود. به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم، مهدی جمالی نژاد هم‌زمان با حضور رئیس‌جمهور در قم و بازدید از طرح‌های شهری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در چند سال گذشته طرح‌های شاخص و زیربنایی زیادی در شهر قم اجراشده که آینده خوبی برای شهر رقم خواهد زد. رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به طرح‌های قطار شهری قم اشاره کرد و افزود: آزمایش گرم مرحله یک قطار شهری قم در آینده نزدیک انجام می‌شود و قرار است برای تکمیل مراحل اول و دوم برنامه‌ریزی جامعی انجام شود و خوشبختانه برای مونوریل نیز بعد از سال‌ها تعیین تکلیف شد. اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است. در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.

نظر شما