شناسهٔ خبر: 51754334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نخست وزیر سودان استعفا کرد

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان شب گذشته یکشنبه به دنبال ادامه بحران‌های سیاسی در این کشور، از سمت خود استعفا کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان شب گذشته یکشنبه در یک سخنرانی که توسط تلویزیون دولتی پخش شد، تصریح کرد: تصمیم گرفتم استعفای خود را تقدیم کنم تا  تا راه را باز کنم و امانت را به مردم سودان برگردانم.»

حمدوک در حالی از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرده که سودان شاهد افزایش اعتراضات حامیان دموکراسی علیه مداخلات نظامی ارتش در امور سیاسی است.

وی با بیان این که من به قدر توان تلاش کردم کشورم را از فرورفتن در بالایا دور نگه دارم، تاکیدکرد: انقلاب سودان به سوی اهداف خود پیش می‌رود و پیروزی امری حتمی است.

حمدوک در ادامه اظهار داشت دولت انتقالی دستاوردهایی را در زمینه‌های مختلف به دست آورده است و شیوه آن دائما براساس گفتمان و توافق در همه زمینه‌ها بود.

وی تصریح کرد که پذیرش مسئولین ریاست نخست‌وزیری دولت انتقالی از سوی او در آگوست 2019 براساس توافق همه گروه‌های مدنی و نظامی بوده است.

نخست‌وزیر سودان تنها راه حل بحران کشور را گفتگو برای توافق بر سر منشور ملی عنوان کرد و افزود: حتی پس از کودتای ۲۵ اکتبر، در تلاش برای بازگرداندن مسیر دموکراسی و پایان کشتار معترضان، آزادی زندانیان، حفظ دستاوردهای دو سال گذشته و پایبندی به تعهدات نظامی، توافقی را با بخش نظامی امضا کرده است.

 

نظر شما