شناسهٔ خبر: 51701862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

انتقاد از گرانی افسارگسیخته در یاسوج / تقدیر امام جمعه از راه‌اندازی میدان میوه

حوزه/امام جمعه یاسوج از راه‌اندازی میدان میوه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در محل مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: گناهکاران در همین دنیا ذلیل می‌شوند گناه به معنای تقابل با خداوند است پروردگار دستوراتی داده که بندگان با آن تقابل دارند کارهایی که در مقابل خدا و احکام خداوند است شرب خمر در محافل و مجالس تظاهر به فسق است.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس‌های تحریک کننده و لباسی که فقط مربوط به خانه است، خلاف شرع بوده و این کار تجاهر به فسق است و چنین افرادی هم در این دنیا و هم در آن دنیا دچار خواری و ذلت می‌شوند.

امام جمعه شهر یاسوج ادامه داد: حکومت پهلوی در برابر احکام خداوند بود که در همین دنیا دچار عذاب و ذلت شدند و دیگران هم باید درس عبرت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسایی و با تقوایی قدم برداشتن در مسیر خداوند است، این بهترین راهکار برای انسان در برابر مشکلات دنیا و آخرت است، زیرا بلاها را دور می‌کند، اگر بلایی هم نازل شد به انسان درجه و اجر می‌دهد و بالاتر از همه اینکه انسان در راه خدا کشته شود چرا که زیباترین حالت کشته شدن انسان در راه خداوند است و همچنین هیچ شفیعی کارسازتر از توبه نیست.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های مختلف، اظهار کرد: پنج شنبه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است که شهادت این بانوی مکرمه را عرض تسلیت و تعزیت داریم.

وی گفت: حضرت زهرا (س) از هرگونه جهالت و نادانی بریده است و شیعیان او به آتش دوزخ نمی‌روند طاهره است، زیرا از هرگونه گناه و آلودگی به دور بوده و خداوند در قرآن شهادت به طهارت فاطمه سلام‌الله‌علیها داده است.

حسینی در ادامه با اشاره به دیگر ابعاد شخصیتی آن حضرت گفت: از عجایب این شخصیت آن است که در هنگام تولد شهادت به وجود خداوند می‌دهد وقتی متولد می‌شود زنان بهشتی در کنار خدیجه می‌آیند و لباس بهشتی به او می‌پوشانند شهادت به وحدانیت خداوند و رسالت پیامبر می‌دهد که همسرش ولی الله است.

امام جمعه یاسوج به دیگر مناسبت‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی است، شخصیتی بزرگ که همه دنیا او را می‌شناسند، دوست و دشمن به بزرگی او اقرار می‌کنند و فرماندهان بزرگ دنیا او را به عنوان ژنرال برجسته می‌دانند. وقتی به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب شد نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را در منطقه به هم ریخت. در فتنه داعش وسط میدان ایستاد و فتنه را در هم کوبید.

وی ادامه داد: بعد از عراق و سوریه، ایران در نوبت داعش قرار داشت، اما مرد میدان داعش را در هم کوبید تا محور مقاومت بر آمریکا، اسرائیل و آل سعود چیره شود؛ حاج قاسم و یارانش دمار از روزگار آمریکایی‌ها درآوردند. در عرصه دیپلماسی هم انسانی قدرتمند و توانمند بود، دیپلماتی کارکشته بود که شخصیتی مانند پوتین را قانع به حضور در جنگ سوریه کرد و سرانجام شکست داعش به همت این مرد بزرگ رقم خورد.

حسینی تصریح کرد: حاج قاسم معلم اخلاق و متواضع و خاکی بود هر چند چهره نظامی داشت، اما رفتار و برخورد معلم گونه او از سردار قاسم سلیمانی شخصیت بزرگ ساخت.

وی به موضوع بعدی یعنی برخورد دولت با رانت‌خواران فاسد اشاره کرد و گفت: این برخورد تحسین برانگیز دولت با کسانی بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی را گرفتند و معلوم نیست با آنچه کردند، قابل تحسین است. از دولت انقلابی و مردمی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به گرانی استثنایی کالاها در شهر یاسوج، گفت: گرانی در شهر ما استثنایی است، خوشبختانه بعد از راه اندازی میدان میوه و تره بار وضعیت کمی بهتر شده که باید از این اقدام قدردانی کنیم.

انتهای پیام /

نظر شما