شناسهٔ خبر: 51695848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سخنان چالش برانگیز نقویان درباره‌ی نوشیدن شراب [+بشنوید]

صاحب‌خبر -

بخشی از سخنان حجت الاسلام ناصر نقویان دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور درباره‌ی نوشیدن شراب واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

به گزارش انصاف نیوز، او در برنامه‌ای لايو در اینستاگرام با ايرانيان ساكن سوئد، وقتی به شعر «شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی / غنیمت است چنین شب که دوستان بینی» می‌رسد، درباره‌ی شراب تفسیری می‌کند که چالش برانگیز شده است. صدای این بخش را بشنوید:

تعدادی از توییت‌ها در این باره را بخوانید:

روح الله: این سخنان جناب حجت‌الاسلام #نقویان ناشی از هم‌سفره بودن با غرب‌گرایان، سران اصلاحات و حضور در کابینه حسن روحانی نیست؟

محمدعلی: آقای نقویان رسما از آپدیت جدید دین اسلام رونمایی کردن. این شخص دیگه برای ایمپرشن بدعت در دین انجام میده

حامد: جریان اصلاحطلب داره چیکار میکنه؟ از بین بردن زشتی شراب خواری این بار از زبان آخوند نقویان معلوم حال، چند روز پیش هم زیباکلام. ظاهرا دستور جدید جماعت اصلاحطلب بر ریخته شدن قبح شراب خواری است (شراب حتی یک ذره هم ضرر داره و هم گناه بسیار بزرگی است)

مهدی (روحانی): دادگاه ویژه نمیخواد ورود کنه؟ «نقویان: دورهمی با شراب بهتراز دوری جمع!». فرمود:دوست دارم بنده ایُ که از گناه دوری میکنه. شیخ بخدا زشته یکم قرآن بخون.

رضا نادری درختی (روحانی) در پاسخ: درود. به نظر می رسه که برداشت حضرتعالی از کلام استاد نقویان صحیح نیست. ایشان در مقام مقایسه بین گناه قطع رحم و گناه شراب خواری می گویند که گناه قطع رحم بالاتر از گناه شراب خوری است.

پاسخ مهدی: سلام. استادشماست برادر نه بنده، قطع رحمی که بخاطر گناه باشه بسیار کار خوبیه. لطفا کمی بیشتر در قرآن و روایات مطالعه داشته باشید.

پاسخ مجدد رضا نادری درختی با اشاره به استفتایی از آیت الله خامنه‌ای [لینک] : اگر يكى از اقوام انسان مبادرت به ارتكاب معصيت كند و نسبت به آن لاأبالي باشد، تكليف ما نسبت به رابطۀ با او چيست؟ جواب) اگر احتمال بدهيد كه ترك معاشرت با او موقتاً موجب خوددارى او از ارتكاب معصيت مى‌شود، به عنوان امر به معروف و نهى از منكر واجب است، و در غير اين صورت، قطع رحم جايز نيست.

تکمیلی: آقای نقویان بعدازظهر جمعه ۱۰ دیماه در صفحه‌ی شخصی خود نوشت:

پيرو سخنرانی بنده به مناسبت شب يلدا در جمع ايرانيان خارج از كشور عده‌ای قربة الی الله! قطعه كوتاهی از آن سخنرانی را جدا كرده و خواستند القاء كنند كه اين شيخ، شراب خواری را حلال كرده است.

غافل از اينكه اين تلاشهای مذبوحانه برای تخريب اشخاص راه به جایی نبرده و مطلب واضح و گويا است.
پيرو اين هياهو برای روشن شدن ذهن دوستان نازنين و منصف، اين متن كوتاه به همراه توضيحی بصورت ويس در كانال گذاشته خواهد شد و البته بيمار دلان بايد همواره منتظر سخنرانی ديگری و طعمه چرب و نرمتری باشند فزادهم الله مرضا.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما